Publicado en Curiosidaes, NATURA

¿Por qué ye de color rosa esta mantarraya?

Semeya de Kristian Laine / web / Instagram

El tonu rosado del pexe, columbráu apocayá na Gran Barrera de Coral australiana, nun se debe nin a una infección nin a la dieta.
Cuando’l fotógrafu Kristian Laine practicaba apnea na isla más meridional de la Gran Barrera de Coral australiana, una mantarraya rosa pasó al pie de él. Pensó que el so color debíase a qu’el so cámara taba averiada.

«Nun tenía nin idea de qu’esistíen cobertores roses; confundióme enforma y pensé que’l flax taba rotu o que taba faciendo daqué raru», cuenta Laine, que les sos fotografies fixéronse virales esta selmana n’Instagram. Darréu, Laine decatose de que viera una mantarraya de petón machu de más de trés metros a la que bautizaron Inspector Clouseau, el cabileñu detective de les películes de La pantera rosa.

El pexe, que nada peles agües de la contorna de la isla Lady Elliot, ye la única mantarraya rosa que s’hai documentado en tol mundu.

Columbrar por primer vegada en 2015 y dende entós volviose a reparar en menos de 10 ocasiones. «Sentíme honráu y bien afortunáu», cuenta Laine, que fotografió la manta nun grupu de siete machos que pertenecíen por una fema.

Los científicos del grupu d’investigación australianu Project Manta, qu’estudien la mantarraya rosada, confirmaron qu’el so color ye real. De primeres, propunxeron que’l color d’Inspector Clouseau débese a una infección cutanea o a la so dieta, como asocede colos flamencos, que llogren la so coloración del consumu de crustáceos. En 2016, la investigadora del Project Manta Amelia Armstrong fixo una biopsia la piel del famosu animal y los analises posteriores refugaron la dieta y una infección como causes posibles.

Agora, según Asia Haines, investigadora adxunta del Project Manta, la teoría principal ye que l’animal presenta una mutación xenética na espresión de la melanina, o pigmentu.

Añede que la mantarraya non solo tien un aspeutu interesante, sinón que tamién podría contribuyir a la ciencia: «Entender l’orixe d’esta mutación xenética podría informanos» sobro la evolución de los colores nos cobertores, diz.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *