Publicado en Añu de..., Materiales

2022, Añu Internacional del Vidriu IYOG

2022 foi declaráu por Naciones Xuníes Añu Internacional del Vidriu para destacar la importancia d’un material que forma parte de la nuesa vida diaria, les sos contribuciones al arte, a la meyora de la ciencia y al desenvolvimientu de les comunicaciones ya internet gracies a la fibra óptica.

El vidriu sofita munches de les tecnoloxíes actuales y ye clave na construcción d’un futuru más sostenible. Esti añu va impulsar actividaes d’investigación, tresferencia de la conocencia y divulgación en tol mundu, como congresos, seminarios, feries industriales o esposiciones.

L’Asamblea Xeneral de Naciones Xuníes (ONU) declaró 2022 como Añu Internacional del Vidriu (IYOG, poles sos sigles n’inglés) coles mires de reconocer la so importancia en sectores como’l aeroespacial, la industria automotriz, el cuidu de la salú y l’arquitectura, ente otros.

Entrevistemos a Alicia Durán, investigadora del Institutu de Cerámica y Vidriu del CSIC y presidenta del Comité Directivu del Añu Internacional del Vidriu.

Ye un material d’orixe inorgánicu que les sos principales característiques son la so durez, fraxilidá, tresparencia, que nun tienen una forma bien definida, ésti pue ser ellaboráu de forma artificial polos seres humanos y tamién puede llograse de manera natural gracies a la naturaleza. La so forma artificial llógrase cuando s’entemecen el carbonatu de sodiu, el sable de sílica y la caliza, darréu estos materiales sometense a temperatures bien alzaes para finalmente da-y la forma. Los usos más comunes que se-y suel dar son para la ellaboración de botelles y ventanes.

El vidriu ye un material sólido inorgánicu que ye duru y argayadizu al empar, ensin forma definida. Fórmase cola fundición a altes temperatures de diverses sustances minerales, como los carbonatos o sales y les variedaes de sable, que depués son esfrecíes de manera rápida nun molde o manipoliaes con ferramientes pa da-y forma.

Ye dicir que’l vidriu puede faese a base d’arena común (que ta compuesta na so mayoría por dióxidu de siliciu) n’estáu líquidu. Ese tao nun podría producise n’una sablera de sable por cuenta de que precisa ser espuesta a una temperatura desaxeradamente alta para dilise, a partir de los 1700º C.

El sable depués de ser fundida y d’esfrecese sufri unu tresformamientu na so estructura polo que nun vuelve al estáu anterior de sustanza mariello magriza, sinón que se convierte nun material sólido y cristalín ensin forma determinada.

Les primeres muertes de vidriu daten del 2000 a. C. n’Exiptu. El material nun yera vidriu puramente dichu nin yera tresparente, pero asonsañaba a les piedres precioses. Atopase en diverses xoyes y cerámiques decoratives.

El vidriu utilízase dende la dómina antigua y sigue siendo un elementu importante na actualidá que s’emplega en diversos usos, como artículos para’l llar, decoración, infraestructura, telecomunicaciones, aparatos electrónicos, equipos para estudios de salú, maquinaries de trabayu, ente munchos otros. Amás de los múltiples usos, tien la ventaya de que puede ser recicláu repitíes vegaes.

 

Una nueva efeméride que foi promovida pola Comisión Internacional del Vidriu (ICG), la Comunidá d’Asociaciones del Vidriu (CGA) y ICOM-Glass coles mires de sorrayar la importancia científica, económica y cultural del vidriu y celebrar dellos aniversarios rellacionaos con esti material.

Alicia Durán, presidenta de la ICG ya investigadora del Conseyu Cimeru d’Investigaciones Científiques (CSIC) nel Institutu de Cerámica y Vidriu, destacó que «el vidriu sofita tecnoloxíes vitales, facilita la sostenibilidá y un mundu verde, pero munches vegaes pasa desapercibíu».

Ente los eventos más destacaos atópense la conferencia d’apertura en Xinebra, el congresu de la ICG en Berlín, la Glass Expo en China, amás de congresos sobro vidriu, arte y hestoria n’Exiptu, Estaos Xuníos y Europa. Xuntu con ello, van publicase númberos monográficos de revistes científiques internacionales y diversos materiales educativos rellacionaos col vidriu.

La iniciativa, que foi al traviés de les canales d’espardimientu del CSIC, cuenta col respaldu de más de más de 1500 entidaes de 79 países, ente les que figuren centros d’investigación, universidaes, museos, sociedaes científiques y artístiques y fabricantes y provisores de vidriu de los cinco continentes. El CSIC va participar viviegamente n’anguaño internacional cola publicación d’un llibru de la so colección Divulgación, el llanzamientu de dos esposiciones itinerantes y virtuales –xuna centrada en cómo’l vidriu puede contribuyir a la consecución de los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible y otra nel recicláu y l’economía circular– y l’organización de ciclos de conferencies dedicaos al vidriu. El llibru y les esposiciones van tar disponibles en castellán ya inglés y van ufiertase a toles entidaes comenenciudes pa la so traducción y espardimientu.

La ICG ta diseñando xuna ferramienta pa rexistrar, desenvolver y compartir les distintes actividaes nel sitiu web oficial de la conmemoración (www.iyog2022.org). La planificación d’eventos nel marcu del Añu Internacional del Vidriu va basase na iniciativa de les entidaes que deseyen sumase a la conmemoración, y un comité internacional va coordinar l’eventu coles mires de promover les meyores idees y multiplicar el so impactu.

«Güei empieza la xera d’espublizar y coordinar miles d’actividaes en tol mundu», apuntó Alicia Durán. «L’Añu Internacional del Vidriu 2022 ye un suañu fechu realidá, qu’apenes nos atrevíamos a antemanar. Muévenos l’allegría de los suaños cumplíos y tamos preparaos pa los desafíos futuros y llindar solo pola nuesa imaxinación», añedió.


No debe confundirse con el cristal, un sólido cristalino y no amorfo como el vidrio.

El vidrio es un material inorgánico duro, frágil, transparente y amorfo que se encuentra en la naturaleza, aunque también puede ser producido por el ser humano.1​ El vidrio artificial se usa para hacer ventanas, lentes, botellas y una gran variedad de productos. El vidrio es un tipo de material cerámico amorfo.

El vidrio se obtiene a unos 1500 °C a partir de arena de sílice (SiO2), carbonato de sodio (Na2CO3) y caliza (CaCO3).2

«Vidrio». Autor: Julia Máxima Uriarte. Para: Caracteristicas.co. Última edición: 16 de marzo de 2021. Disponible en: https://www.caracteristicas.co/vidrio/. Consultado: 26 de octubre de 2021.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *