Publicado en Día de...

Día Mundial del Braille

Nesti día conmemórase y recuérdase la importancia del sistema alfabéticu na nuesa sociedá. Tien como oxetivu crear mayor conciencia sobro la so importancia como mediu de comunicación pa la plena realización de los derechos humanos pa les persones ciegues y con defectu visual.

La fecha conmemora la nacencia en 1809 de Louis Braille, profesor d’invidentes francés, ceador del sistema d’escritura que lleva’l so nome. Al quedase ciegu a una curtia edá, decidió crear un nuevu llinguaxe basándose nun inventu de Charles Barbier de la Serre. Gracies a esto, abrió oportunidaes y el multilinguismo para millones de persones.

 

BRAILLE: (1)Sistema de signos qu’empleguen los ciegos para lleer y escribir; básase n’una correspondencia ente lletres y calteres formaos por una serie de puntos en relieve distribuyíos nuna superficie. (2) Sistema d’escritura y llectura pa ciegos qu’utiliza estos signos.

El sistema braille contien solo seis puntos en relieve que representen les lletres, signos de puntuación, númberos, música y más. Esti alfabetu dexa les 64 combinaciones y dexa delles codificaciones de riba a embaxo o d’esquierda a derecha.

Usualmente, esto dexa una meyor comunicación y la llectura de llibros. Anque nun lo paeza, tamién esisten oxetos que son derivaos del braille como’l cubu de Rubik, los baberos, llates de refrescu, ente otros.

Foi n’avientu de 2018 cuando la ONU reconoció y declaró el Día Mundial del Braille, para la so celebración cada 4 de xineru, destacando’l multillingüismu, como valor básicu de les Naciones Xuníes.

Según la Organización Mundial de la Salú hai unos 36 millones de persones con ceguera nel mundu, y 216 millones sufren discapacidá visual moderada o grave. Estes persones tienen más posibilidaes de vivir na probeza, esfrutar de peor salú y tener más dificultaes qu’otres para aportar a la educación y al empléu.


Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *