Publicado en Mazcaraes, Ponga

La Guirria recupera la ilusión en Beleñu

L’Aguilandu ponguetu torna tres el parón de la pandemia ensin los tradicionales besos a les moces para evitar andaes.

La fiesta d’interés turísticu rexonal, recuperada esti sábadu tres el parón del pasáu añu, quedose nesta ocasión ensin amueses de ciñu para evitar andaes. Sí hubo dosis arrogantes de ceniza para los vecinos y visitantes que pasaron el primer día del añu en Ponga esfrutando de la vitalidá de la Guirria y los sos aguilanderos, una quincena de solteros a caballu y nueve neños en burru.

Nos sos caballos y al son de pieces como l’Aguilandu de San Juan‘, la Guirria y los sos mozos dedicaron tola xornada a visitar les cases, tratando de devolver a la parroquia de Beleñu l’espíritu de la fiesta con más enraigono de Ponga.

Fiesta de La Guirria y del Aguilandu tien llugar el 1 de xineru en San Juan de Beleñu, la capital del conceyu de Ponga. Esta celebración dibuxa de tradición ancestral y romanticismu el día d’añu nuevu. La Guirria, un mazcaráu mitolóxicu – metá trasgu, metápersonaxe carnavalesco – va faciendo de les suyes coles muyeres mientres tol día: achuchar, abrazar y besar. Ye como una gran obra teatral por tol pueblu, que se desenvuelve tantu al campu como a cubiertu.

Escoltáu por homes a caballu, la Guirria ye un personaxe casi invulnerable para l’añu qu’empieza. El papel interpretalu davezu un mozu del conceyu – que la so identidá caltiense nel anonimatu -, que va dando besos a les moces qu’atopa nel so camín y echa ceniza y da palos a quien trate de torgalu.

Mentanto, los aguilanderos van pidiendo poles cases al llombu de los sos polencos caballos, siendo una especie de corte de la casi fantasmal incursión de la Guirria poles cais y cases de San Juan. Por cierto nes cases, los vecinos xenerosamente dan-yos de comer y beber a tan insignes visitantes. Y asina ente les coples de felicidá de los aguilanderos, la desinhibición romántica de la guirria y la complicidá de los vecinos empieza gozosamente un nuevu añu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *