Publicado en Alimentos, Día de...

Día Mundial del Quesu

Para poner en valor la tradición y l’importancia nutricional del quesu, cada 27 de marzu celebra’l Día Mundial del Quesu. Un manxar que ta presente na gastronomía de la mayoría de los países del mundu, un alimentu que ye básicu na gastronomía de la mayoría de países, sobremanera d’Europa.

Un productu tradicional que reactiva la economía de les zones rurales y qu’ufierta tantes versiones d’arumes, testures y sabores que convence a casi tolos cielos la boca. El quesu llógrase pola maduración de la cuayada de la lleche una vegada que s’esanicia’l sueru. El so grau de sanamientu depende del tipu de productu que se quiera: frescu, cremosu, semicuráu o curáu. La so ellaboración parte d’unu llabor tradicional y artesanal qu’impulsa al sector primariu y ufierta salíes llaborales en zones con enclín a la despoblación como son les del rural español.

Les propiedaes d’esti alimentu son munches. Ye ricu en vitamina D y A, importantes para l’absorción de calciu y caltener los güesos fuertes. Tamién en vitamines del grupu B como la B12, la B9, conocida como acedu fólico, la B1 o la B2. El quesu apurre proteínes y amás, grases enchíes, polo qu’el so consumu tien de ser moderáu.

El consumu d’esti lácteo ye bien alzáu en países como Islandia, onde se peracaben 30 quilos per persona al añu; Grecia, 25 quilos per persona al añu o Francia con 23,7 quilos per persona al añu, según los datos apurríos pola FAO y el Ministeriu d’Agricultura, Alimentación y Pesca. Tamién n’Austria, Italia, Finlandia y Alemaña, el quesu ye básicu na so alimentación.

España nun ye unu de los países nos que más quesu se peracaba, tan solo 8,9 quilos per persona al añu. A pesar d’eso, ye unu de los territorios nos que más quesos se producen y cuenta con alredor de 200 variedaes distintes a lo llargo del territoriu nacional y de 26 quesos con Denominación d’Orixe Protexida y dos con Indicación Xeográfica Protexía.

Para celebrar el Día Mundial del Quesu 2022, vamos destacar diez variedaes españoles que cunten con Denominación d’Orixe Protexida.

Cabrales. Ye conocíu pol so golor, el so intensu sabor y pol so color azul-verdosu provocáu por un fongu del tipu penicillium. Ellaborase nel Principáu d’Asturies con lleche de vaca, cabra o oveya ensin pasteurizar. El so procesu de maduración realizase nel interior de les cueves naturales de los Picos d’Europa.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *