Publicado en Sin categoría

Día de la bandera d’Asturies

El 25 de mayu de 1808, énte la ocupación francesa, la Xunta Xeneral d’Asturies constituyida en Xunta Suprema de Gobiernu con atribuciones de soberanía, declara formalmente la guerra a Francia, manda embaxadores a Inglaterra y alcuerda la creación d’un Exércitu Popular Asturianu. Hestoria

Llueu de celebrar per primer vegada l’añu pasáu un actu institucional pa conmemorar el 25 de mayu del 1808, xornada na que la Xunta Xeneral declara la so soberanía, el Gobiernu refuerza’l recuerdu d’esta fecha clave na historia del país. Asina, va entamar conferencies, actividaes pa escolares y recreaciones históriques n’Uviéu.

A les 11.30 hores nel salón d’actos del Palaciu de los Condes de Toreno va entamase ‘El 25 de mayu del 1808 y la Guerra de la Independencia’, una exhibición d’uniformes d’época a cargu de l’Asociación de Recreación Histórico-Cultural de Asturias (ARHCA) dirixida a estudiantes de Secundaria. Nel mesmu llugar, a les 17 hores, José María Fernández González, presidente de l’Asociación de Amigos del País de Asturias; Ignacio Fernández Sarasola, caderalgu de Derechu Constitucional de la Universidá d’Uviéu; y Marta Friera, profesora titular d’Historia del Derechu y de les Instituciones de la Universidá d’Uviéu, van participar na mesa redonda ‘La significación histórico-política del 25 de mayu del 1808’.

Asturies celebra per segundu añu’l Día de la Bandera, una conmemoración que trata de «recuperar la hestoria y espublizar un motivu más para sentinos arguyosos del Principáu», dixo’l presidente de la rexón. Adrián Barbón manifestó esti 25 de mayu que «tal día como güei les banderes d’Asturies van acabar enllenando los balcones n’una fiesta colectiva».

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *