Publicado en Día de...

Día Mundial del Origami

Actividá para’l Día Mundial del Origami. El 11 de payares celebra’l Día Mundial del Origami. Ye’l día nel que Xapón estableció la grulla como símbolu de la paz. Esta ye una de les formes más representatives d’esti arte.

  • Fonte: Pepel oxford
  • Origami: wiki / semeyes/
  • Sadako Sasaki: wiki / semeyes /

Grullas d’origami como símbolu de la paz Una lleenda xaponesa esplica que si creas mil grulles de papel, se te concede un deséu. Ese yera l’oxetivu de Sadako Sasaki, una neña que tuvo espuesta a la radiación del bombardéu atómicu d’Hiróxima (1945) y a la qu’unos años más tarde diagnosticáron-y leucemia. Dizse que Sadako morrió antes de completar el so retu, faciendo 644 grullas, y que les sos compañeres d’escuela encargaronse de faer les demás, pa llegar a los mil.

En 1958, trés años dempués de la so muerte, inaugurose nel Parque de la Paz d’Hiróxima una estatua nel so honor. De magar, cada 6 d’agostu, Día de la Paz, lleguen a esti llugar miles de grulles de papel procedentes de too el mundu. Tamién dende España.


El origen de la palabra procede de los vocablos japoneses «ORI» (del verbo «ORU», 折る, que significa doblar o plegar) y «KAMI» (紙, que significa papel). Por el rendaku «kami» se transforma en «gami» (origami = 折り紙).

Según el Diccionario de la Real Academia Española, este arte se denomina papiroflexia o cocotología, si bien en el avance de la vigésima tercera edición de la obra recomienda el primer término.1​ Sin embargo, estos términos no están muy extendidos fuera de España; y en otros países de habla hispana se usa el término nipón para referirse en general a toda la papiroplexia japonesa y el tecnicismo «papiroflexia» para el oficio y/o técnica de doblar papel en general.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *