Publicado en Curiosidaes, NATURA

La verdadera forma de l’Antártida (asina se ve sol xelu)

La verdadera forma de l’Antártida (asina se ve sol xelu). Glaciólogos llogren desvelar la verdadera forma de l’Antártida y xeneren el mapa más completu del continente xeláu qu’escuende grandes sorpreses.

Desvelando la verdadera forma de l’Antártida

Un grupu de glaciólogos de la Universidá de California, entamó la titánica xera de mapear la verdadera forma de l’Antártida. Para ello utilizaron los datos llograos de radares asitiaos nes nales d’aviones que sobrevuelen percima del continente xeláu. Estos dispositivos emiten ondes que trespasen les grueses capes de xelu y depués reboten contra la superficie continental.

Lo qu’atoparon debaxo del xelu

El mapa reveló una constitución estelante de l’Antártida, de la que nun se tenía idea nel pasáu. Atoparon que les dimensiones del cañón del glaciar Denman son muncho más grandes de lo que se pensaba y ello ye que ye’l cañón terrestre más fondu del mundu. Algama una estensión de 3 mil 500 metros sol nivel del mar, n’otres palabres, ye’l puntu más fondu en tierra.

Pero amás decatáronse de que les tierres sobro les que s’alcen les grueses capes de xelu qu’algamen hasta los trés kilómetros d’espesura, tán per debaxo del nivel del mar. Sicasí, esto trai esmoliciones a los glaciólogos énte l’escenariu actual del calentamientu global.

“El casquete de xelu, que tien espesures d’hasta dos y trés kilómetros, ta sofitáu en tierres más baxes que’l nivel del mar. Esto tien unes consecuencies bien importantes tocantes a la so vulnerabilidá, porque ta atacáu pol calentamientu atmosféricu nel so parte superficial y pol calentamientu del océanu nel so parte basal”, esplica Carlota Escutia, coautora de la investigación.


L’Antártida2​ o continente antárticu (del axetivu llatinu antarcticus, y esti de la mesma del griegu ανταρκτικός antarktikós, ‘opuestu al Árticu’), ye’l continente más austral de la Tierra. Ta asitiada dafechu nel hemisferiu sur, casi dafechu al sur del círculu polar antárticu y ta arrodiada pel océanu Antárticu. Contien el polu sur xeográficu, polo que de manera coloquial y por estensión tamién ye conocida como’l polu sur. Con 14 000 000 km², ye’l cuartu continente más grande dempués d’Asia, América y África.​ En comparanza con Oceanía, l’Antártida ye casi dos vegaes el so tamañu.

Alredor del 98 % de l’Antártida ta cubierta de xelu, que tien un promediu de 1,9 km d’espesura,​ que s’estiende a tolos puertos, sacante a los más septentrionales de la península Antártica.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *