Publicado en Día de...

Día Internacional de la Educación

L’Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes proclamó’l 24 de xineru de 2018 el Día Internacional de la Educación, en celebración del papel que la educación desempeña na paz y el desenvolvimientu de too el planeta. Una xornada que, nesti 2023, celebra la so quinta edición y que va tener como lema “Invertir en persones, priorizar la educación”.

“Invertir en persones, priorizar la educación”.

La educación ye un derechu humanu, un bien público y uno responsabilidá colectiva.

Ensin una educación calidable, inclusiva y equitativa para toos y d’oportunidaes d’aprendizaxe a lo llargo de tola vida, los países nun van llograr algamar la igualdá de xéneru nin romper el ciclu de probeza que dexa arrezagaos a millones de neños, nuevos y adultos.

Na actualidá, 244 millones de neños y nuevos tán ensin escolarizar y 771 millones d’adultos son analfabetos. El so derechu a la educación ta siendo violáu y ye inaceptable. Ye hora de tresformar la educación.

La UNESCO dedica’l Día Internacional de la Educación d’anguaño a les neñes y muyeres d’Afganistán que se vieron quitaes del so derechu a la educación. Pide’l llevantamientu inmediatu de la prohibición qu’acuta’l so accesu a la educación.

Hai que dar prioridá a la educación para acelerar el progresu escontra tolos Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible nun contestu de recesión mundial, desigualdaes crecientes y crisis climática.

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *