Publicado en Sin categoría

Asturies solicita ayudes por seca

Campu de maiz en Villapedre, Navia. Foto: David Aguilar Sánchez.

El cambéu climáticu obliga per primer vegada a Asturies a solicitar ayudes por seca. Tán destinaes a los sectores de vacunu, ovín y caprino de carne y lleche, apícola y agrícola.

El conseyeru de Mediu Rural y Cohesión Territorial, Alejandro Calvo, destacó esti llunes que’l Principáu va cuntar per primer vegada con ayudes directes del Gobierno frente a la seca, destinaes a los sectores de vacunu, ovín y caprino de carne y lleche, apícola y agrícola.

Calvo valoró les midíes impulsaes pol Ministeriu d’Agricultura, Pesca y Alimentación pa compensar a llabradores y ganaderos pola xubida de los costos de producción que fueron anunciaes güei na xunta telemática del Conseyu Consultivu de Política Agraria p’Asuntos Comuñales.

El conseyeru tamién resaltó’l sofitu que van suponer tas iniciatives pa les esplotaciones familiares agraries de Asturies.

Pa el productores de carne y lleche de vacunu, ovín y caprino, les ayudes van abonase directamente a los titulares de les esplotaciones beneficiarios de les ayudes acomuñaes de la Política Agraria Común (PAC) 2022.

Pal sector apícola, va realizase una convocatoria específica y les ayudes van ser complementaries a les de la Intervención Sectorial Apícola, con máximos en función del tamañu de la esplotación.

El paquete de midíes inclúi tamién la flexibilización determinaos requisitos de les ayudes directes de la PAC 2023.

Asina, amplíase’l plazu pa la presentación de la solicitú única hasta’l 30 de xunu, retrásase la entrada a valir del Cuadiernu Dixital d’Esplotación y retárdase a 2025 la incorporación de la información obligatoria.

Amás, va aplicase la causa de fuerza mayor d’oficiu pola seca a requisitos de condicionalidad reforzada, ecorregímenes y ayudes acomuñaes.

Tamién s’ameyoren los seguros agrarios, que van poder subvencionar hasta’l 70% el costu de les pólices yá contrataes qu’incluyan la cobertoria por riesgu de seca nos cultivos de secanu d’herbales estensivos, ablanar, quivi, olivar, uva de vinificación, almendro, prunu, alfalfa, remolacha azucrera y maíz forrajero.

Nel ámbitu fiscal, se exime del pagu del Impuestu de Bienes Inmuebles (IBI) a les propiedaes de los titulares d’esplotaciones agrícoles o ganaderes que sufrieren nel exerciciu 2023 un amenorgamientu del rendimientu netu de les actividaes agraries de, siquier, un 20% en zones con llimitaciones naturales, según la normativa de la Unión Europea, o d’un 30% nes demás.

Tamién se eximen del pagu d’IRPF y del impuestu de sociedaes les ayudes que se perciban polos ecorregímenes de la PAC y del impuestu de tresmisiones patrimoniales y actos xurídicos documentados la formalización d’avales de la Sociedá Estatal de Caución Agraria (Saeca).

Estes midíes sumir a la convocatoria estraordinaria d’ayudes, dotada con cuatro millones, pa ganaderíes de cebu y/o con vaques nodrizas, pa faer frente a la xubida de los costos de producción motivada pola invasión rusa d’Ucrania.

Les subvenciones, cofinanciaes al traviés del Fondu Européu Agrariu de Desenvolvimientu Rural (Feader), abonar n’abril y yá se destinaron trés millones a les ganaderíes que ceben xatos producíos na mesma esplotación y un millón a aquelles que caltienen vaques nodrizas.

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *