Publicado en NATURA

Seca n’España: ¿vieno para quedase?

Tres un 2022 especialmente templáu n’España, y a pesar de les agües de los últimos díes, gran parte del país ta n’alerta por seca. Implementar midíes para l’aprovechamientu de l’agua podría ayudar a fae-y frente al estrés hídricu.

Para 2050, debíu a l’alza de temperatures nel mundu, Madrid podría tener un clima similar al de Marrakech, según una investigación del Crowther Lab de ETH en Zúrich. Y, énte la falta de precipitaciones y la seca en gran parte d’España, nes últimes selmanes surdió la siguiente entruga: ¿vamos camín de convertinos nun país secu?

Causes de la seca n’España. El Gobiernu sollertó de que, «a día de güei, más de dos tercios del territoriu español son susceptibles de sufrir desertificación y un 18% presenta un riesgu alto». En trés décades, el nuesu país va ser más templáu y grebu qu’agora. Y más del 70% del territoriu podría vese afectáu pola seca. Les causes son múltiples:

  • Variaciones climátiques
  • Actividá humana
  • Deforestación
  • Quemes forestales
  • Esplotación ensin controlar de les mases d’agua

 Anguaño, dos tercios del territoriu español son susceptibles de desertificación y el 70% del país podría tar en riesgu de seca

L’impactu de la seca Acordies con el World Resources Institute, 4.000 millones de persones nel mundu tán espuestes a condiciones d’estrés hídricu a lo menos un mes al añu. Esto ye especialmente esmolecedor si tenemos en cuenta que’l sector alimentario ocupa más del 70% de l’agua que s’estrayi globalmente. Ensin agua, los cultivos nun pueden espolletar, y nós tampoco.

La llucha contra’l cambéu climáticu ye vital para amenorgar les emisiones de gases d’efectu invernaderu y amortiguar los efectos del calentamientu global. Pero tamién para curiar l’agua, una y bones l’aumentu de les temperatures alteria los sos ciclos naturales: cada vez más zones tradicionalmente húmedes ensúguense y les agües, que lleguen en forma de nubes destructives, compliquen l’absorción d’agua nos suelos.

¿Cómo podemos faer frente a la seca? Implementar polítiques y midíes d’aprovechamientu de l’agua ye imprescindible para curiar la disponibilidad de recursos hídricos, pero tamién la innovación agrícola, una gran ferramienta para la correcta esplotación de los recursos, l’aforru de cientos de llitros d’agua y la llucha contra’l secañu de los suelos. Ente les iniciatives que se tuvieron desenvolviendo nel país, atopamos:

  • La construcción de sistemes de regadío más eficientes
  • L’amenorgamientu de les perdes na rede de suministru y saneamientu
  • El recogimiento d’agua d’agua
  • Les técniques de crecedera de mantu vexetal.
  • Anovar na agricultura ye vital pa fae-y frente a la seca y construyir sistemes más eficientes y responsables col mediu ambiente

Visualizar les consecuencies de la seca n’España L’aula ye un llugar ideal por que los gobernantes del futuru visualicen les implicaciones que tienen la seca y la desertificación nel país. Podéis faer actividaes colos vuesos alumnos como asitiar plantes en recipientes al campu que sían regaes cola agua d’agua. O caltener un pequenu güertu dientro de l’aula que sía regáu solu con agua reciclada nel colexu o que los neños traigan de los sos llares —por casu, la que sobra dempués de cocer un güevu o de faer pasta ensin sal—.

Tamién podéis pidi-yos que construyan xuna maqueta con materiales reciclaos sobro’l ciclu de l’agua pa ver el funcionamientu del sector agrícola y l’importancia de que sía equilibráu colos ecosistemes. Y, en casu de ser posible, podéis entamar una escursión a una zona aledaña que tea viéndose afectada pola seca, garré los neños van poder ver de primera esquito los efectos de la desertificación.

Amás, animámosvos a que vos convirtáis n’investigadores del Observatoriu Escolar de la Seca de Naturaliza. Tendréis De pescudar si na vuesa redolada o rexón esisten llugares concretos nos que sían visibles los efectos de la seca y la desertificación. Podéis visitar estos llugares y arrexuntar imaxes que evidencien la falta d’agua y les consecuencies observables pa compartiles nel panel del observatoriu. D’esta manera, podéis fomentar la reflexón y concenciar a los más pequenos sobro les consecuencies de la seca n’España y l’importancia de valorar l’agua y los nuesos suelos.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *