Publicado en Semana de...

Selmana de la Biodiversidá

Día Mundial de les Abeyes. El 20 de mayu celebramos el Día Mundial de les Abeyes para reconocer la importancia d’esta especie nos nuesos ecosistemes. L’oxetivu ye protexer a les abeyes, según a otros polinizadores, cruciales para’l caltenimientu de la flora y fauna del planeta. Surde tres la proposición en 2014 per parte d’Eslovenia de proclamar esti día. En 2017 tenía llugar la primer edición. Puedes consultar tola información na páxina oficial World Bee Day.

Día Européu de la Rede Natura 2000. El 21 de mayu ye la vez del Día Européu de la Rede Natura 2000. L’oxetivu ye dar a conocer el valor d’esta rede d’espacios protexíos en países de la Unión Europea. Un total de más de 27.000 en tol territoriu qu’ayuden a protexer especies d’animales, plantes y hábitats.

Como #cada añu, los organizadores convídennos a faenos una semeya faciendo la camparina coles tos manos y xubila a les redes sociales con #natura2000day para ayudar a visibilizar esta ocasión. Tola información na web Natura 2000.

Día Internacional de la Diversidá Biolóxica 2023. El Día Internacional de la Diversidá Biolóxica tien llugar el 22 de mayu. Anguaño, la tema escoyida ye “Del alcuerdu a l’acción: reconstruyir la biodiversidá”. L’eslogan *promueve la idea de que, agora que tenemos un plan d’acción apautáu a nivel mundial, tenemos d’implementar toles midíes que l’alcuerdu contempla antes de 2030. Solo d’esa manera vamos poder llegar a llograr una diversidá biolóxica protexía y sostenible de cara a 2050.

Día Mundial de les Tortúes. El 23 de mayu ye’l Día Mundial de les Tortúes. Vien celebrándose dende 1990 y busca concenciar a la población sobro’l peligru al que s’enfrenten les tortúes y tratando d’implicar al máximu númberu de comenenciudos na so protección pa evitar la desapaición de la especie y del so hábitat. Y ye que, más de la metá de les especies de tortúes del mundu atopense en peligru d’estinción, según un estudiu publicáu por un grupu de 51 espertos mundiales en tortúes. Conoz más sobre esti eventu na páxina oficial World Turtle Day.

Día Européu de los Parques. Pa cerrar la selmana, el 24 de mayu conmemora’l Día Européu de los Parques. Tamos nun momentu clave pa la sostenibilidá del planeta y les ciudaes y tenemos de decidir qué papel va xugar la renaturalización de les ciudaes. El Plan Européu de Recuperación Next Generation EU, promete una Europa meyor, más verde y resiliente, na que les zones verdes tienen que xugar un papel principal.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *