Publicado en Anguleru, Nadal

L’Anguleru: quién ye, cuándo llega a Asturies…

N’Asturies somos del ‘team’ de L’Anguleru, más que del de Pá Noel. Si inda nun sabes quién ye L’Anguleru tas nel llugar fayadizu. Te cuntamos tou sobro esti pescador entrañable que trai los regalos de Navidá a los neños asturianos. ¿Quies saber cuándo llega L’Anguleru a Asturies? Sigue lleendo.


¿Quién ye L’Anguleru?. L’Anguleru nun visti de colloráu, nin viaxa en trinéu, nin vien de Laponia. L’Anguleru visti les ropes de los pescadores, viaxa a bordu de la so llancha L’Angulina y vien del Mar de los Sargazos, pa traer los regalos n’Asturies per Navidá.

L’Anguleru, ye, por dicir, el Pá Noel asturianu; un ser máxicu escurríu pola Asociación Cultural Garabuxada de San Juan de L’Arena y que celebra la so 15 aniversariu esta Navidá 2023 n’Asturies.

L’Anguleru llega n’avientu de mano el so percorríu por tolos rincones d’Asturies. Nellos fadrá con tolo que precisa pa cumplir la so misión de partir los regalos a los neños asturianos en Navidá.

Xuna máxica xera pa la que cunta cola ayuda de los Llendadores y Llendadoras. Ellos son Lolina la Rulera, el Faroleru, los Ocleros o los Tritones.

Gracies a L’Anguleru y los sos ayudantes caltenemos vivas les tradiciones de la Navidá n’Asturies y aprendemos a respetar la naturaleza y el mar, pilastres de la nuesa tierra.

¿Cuándo llega L’Anguleru a Asturies?. L’Anguleru vístise’l so traxe mariellu de pescador, cueye’l so farolín y dexa tras el Mar de los Sargazos a principios d’avientu pa embarcase peles agües del Atlánticu camín de tierres asturianes.

L’Anguleru llega a Asturies unos díes antes de Nuechebona pa preparar colos sos ayudantes tolo que precisa pa llevar a los neños asturianos los regalos nuna nueche d’enforma trabayu ya ilusión.

Pero pa poder apurrir toos esos regalos, L’Anguleru y los sos ayudantes deben antes convertise en seres máxicos de la Navidá encendiendo’l Nataliegu el día de Nuechebona, 24 d’avientu.

Pa poder encender el Nataliegu, L’Anguleru precisa’l fueu que s’esprende de quemar los carbonizos de carbayo que se rescaten de la foguera de San Juan de Mieres.

Esi ye, por tanto, unu de los sos destinos mientres les selmanes previes a la Navidá n’Asturies 2023, pero nun ye la única parada.

Percorríu de L’Anguleru n’Asturies. Como te dicíamos, Mieres ye una visita obligada de L’Anguleru n’Asturies, pero hai más. Porque tamién tien de recoyer les cartes de los neños, la so chalana…

Estes son les principales paraes del percorríu de L’Anguleru n’Asturies:

L.lena: avituallamiento pa la so estancia n’Asturies mientres estes selmanes.
Llaviana: recoyida de la chalana cola que va derromper los ríos pa llevar los regalos en Navidá.
Uviéu: llugar escoyíu pa faese cola música que lu va acompañar nesti viaxe.
Mieres: onde priende’l fueu máxico de la Navidá que va encender el *Nataliegu.
Avilés: recoyida del *Nataliegu y ufrienda.
Xixón: recoyida de cartes y alcuentru con los guah.es asturianos.
San Juan de L’Arena: llegada en chalana y encendíu del Nataliegu el día de Nuechebona, 24 d’avientu.

¿Quies ver L’Anguleru n’Asturies? Dexámoste equí los díes y actividaes de L’Anguleru na Navidá 2023 n’Asturies.

L’Anguleru en Xixón. ¿Quies ver a L’Anguleru en Xixón? Pos prepara la to carta porque va tar recoyendo toles misives de pecar asturianos nel Bioparc Acuariu de Xixón el 24 d’avientu.

Non dexes pasar esta oportunidá p’apurri-y en mano los tos deseos pa esta Navidá 2023 y faete una semeya pa l’alcordanza con L’Anguleru.

Y si nun puedes cola espera y quies falar antes con él, puedes faelo por vídeocoferencia dende’l Bioparc Acuariu de Xixón el 26 de payares de 2023 y dexar la to carta nel buzón que los ayudantes de L’Anguleru van dexar nel hall del acuariu hasta la so llegada. La entrada ye gratuita hasta completar aforu.

L’Anguleru n’Avilés. Nun Pierdas la visita de L’Anguleru n’Avilés. Va Llegar un día antes de la Nuechebona pa recoyer el Nataliegu, acompañáu de Lolina la Rulera, nun pasacalles tradicional. L’Anguleru y Lolina van tar el sábadu 23 d’avientu, a les 18:00 h. na pista de La Esposición, y dende ellí los Llendadores del Llume convocaránlos a dir al parque de Les Meanes onde s’atopa’l Nataliegu.

La comitiva va partir dende la pista de La Esposición hasta’l parque de Les Meanes, con banderes y música.

*Cortexu del *Nataliego: sábadu, 23 d’avientu de 2023, a les 18:00 *h. en Les Meanes y la pista de La Esposición.

L’Anguleru en San Juan de L’Arena. L’Anguleru llega al so destín, San Juan, el día de Nuechebona con tolo que precisa pa partir los regalos a los neños asturianos en Navidá. L’Anguleru *desembaracará na so chalana pa encender el Nataliegu y presidir la cabalgata.

Descarga la carta a L’Anguleru. ¿Yá sabes lo que-y vas a pidir a L’Anguleru esta Navidá? Pos descárgate equí debaxo la carta pa escribir tolos tos deseos y da-y la en persona a L’Anguleru o dexa-y la nos buzones partíos por tolos rincones d’Asturies.

Villancicu de L’Anguleru. Mientres esperes provecía llegar de L’Anguleru a Asturies, ¿qué te paez aprendete la lletra del villancicu de L’Anguleru? Dexámoste por equí’l vídeu y la lletra por que vaigas ensayando estos díes previos a la Navidá 2023 n’Asturies:

Letra del villancico de L’Anguleru

Vien en barcu L’Anguleru

la nueche de Navidá,

y anque fai fríu na rula

vien curtú de la mar.

 

Llega a L’Arena

siempre xelando,

trai nel chalanu

so vida na mar.

 

Oru blanco ye l’angula

que se rula nel Nalón,

del serazu va al calderu

y va sacando el so quiñón.

 

Llega a L’Arena

siempre xelando,

trai nel chalanu

so vida na mar.

 

Cuando llega L’Anguleru

d’amariellu vistidín

salen neños y mayores

ye la nueche del Neñín.

 

Llega a L’Arena

siempre xelando,

trai nel chalanu

so vida na mar.

 

Llega P’Asturies

siempre xelando,

trai nel chalanu

so vida na mar.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *