Publicado en NATURA

Somiedu, primer parque natural d’Asturies

El Parque Natural nel norte d’España que pel hibiernu se convierte nun paraísu para los amantes de la nieve y los animales.

¿Te gusten la nieve, los animales y la naturaleza? ¿Tas buscando una redolada natural para visitar pel hibiernu? Entós nun puedes perdete Somiedu, que se convirtió nel primer parque natural d’Asturies en 1988 y que tamién ye Reserva de la Biosfera pola UNESCO dende 2000. Tien una superficie d’unos 283 kilómetros cuadraos y estiéndese por cinco abarganes: Saliencia, Valle del Llagu, Puertu y Pola de Somiedu, Perlunes y Pigüeña.

El Parque Natural de Somiedu alluga una gran riqueza de llagos, que s’alluguen na zona sur del conceyu, a gran altor sobro los montes que dixebren Asturies de Llión. Ente ellos atopen los llagos de Saliencia, de pequeñu tamañu pero gran guapura; el Llagu del Valle, el más grande d’Asturies, que tien un castru nel so centru y xuna fondura variable que llega hasta los 50 metros; y les Llagunes d’El Pandorial, que s’escuenden ente los valles de los ríos Somiedu y Pigüeña.

Somiedu ye’l llugar perfectu pa faer senderismo. Hai rutes pa tolos gustos y niveles, dende la Sienda Afecha de Pola de Somiedu, que ye bien fácil, hasta otres más llargues y complexes para senderistes avezados. El so paisaxe ye unu de los más abruptos d’Asturies, pola gran diferencia d’altitú ente los 400 y los 2.200 metros. Esto fai que tenga xuna diversidá xeolóxica bien notable, con materiales como caliares, xilizos, arenisques…, que dan llugar a impresionantes formes kársticas. Tamién pueden reparase valles con presencia de minerales como’l fierro, l’arsénicu, el mercuriu, el chombu, el mármol y el granitu. Ye un llugar de contrastes ente picos y fondigonaes, que reflexen la hestoria de los movimientos tectónicos qu’afectaron a los sos múltiples cabalgamientos, falles y plegues.

 

En tol parque pueden vese brañes, como les de Pornacal, Mumián o la de los Cuartos, y que son zones de camperes fértiles onde se llevanten les típiques cabanas de teito d’escoba, que son construcciones de piedra con teyaos d’escobes y piornos y que sirven d’abelugu a los vaqueiros d’alzada y los ganaderos de la zona. Anguaño hai más de 500 cabanes partíes pol parque. Nes sos proximidaes sigue practicándose el llendo, que busca les meyores camperes pal ganáu.

Esti parque natural tien xuna gran variedá de montes, que conviven con montes, camperes y cultivos. Los montes más estensos son los de fueya caduca, como los fayedales, les carbayeres y los abeduriales, anque tamién hai encinares nes zones más baxes. Nel parque atopen vexetación azonal y turberas, qu’amuesen el bon estáu de caltenimientu de la redolada. La flora ye rica y diversa, con especies como la gayuba, el gamón, los matalobos y la yerba del vientu, destacando la Centaurea de Somiedu. Los ríos d’alta calidá biolóxica favorecen la presencia de montes riparios, que formen un ecosistema únicu ente l’agua y la tierra.

Somiedu tamién ye abelugu pa más de 100 especies d’aves, como’l mierlu, la llavandera, el martín pescador, l’urogallo o la águila real, qu’habiten nos ríos y los montes. Tamién alluga a tolos grandes mamíferos del Cordal, destacando l’osu pardu. Amás, hai depredadores como’l llobu y el foín, y otros carnívoros como la llondra, el melandru y el gatu montés. Nos ríos y les zones húmedes, pueden atopase *urogallos y unos 20 tipos d’anfibios y reptiles, ente los que podemos destacar a la sacavera rabilarga, el tritón ibéricu o la víbora de Seoane.

Tamién ye’l llugar ideal pa esfrutar de la naturaleza pel hibiernu, especialmente en xineru y febreru, cuando la nieve cubre los sos montes a partir de los 1.200 metros. Los viaxeros pueden almirar el paisaxe blanco y el contraste de temperatures ente los valles y los cumes. El clima ye continental, con una media añal de 9°C nos fondos de los valles y un descensu de 0’5°C por cada 100 metros d’altitú.

Asina que yá sabes, si quies esfrutar d’un llugar únicu pa pasar una vacaciones ivernices ideales, Somiedu ye’l llugar que tas buscando. Perfectu pa desconectar, faer dalguna ruta de senderismu y conocer la forma de vida de les sos xentes.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *