Publicado en TIEMPU

Les estaciones d’esquí van recibir l’oru blanco”

Les estaciones d’esquí van recibir l’oru blanco”: asina torna la nieve con fuerza a los nuesos montes
La socesives entraes marítimu polares van potenciar copies nevaes nos nuesos sistemes montascosos.

La segunda metá de la selmana que tamos empezando güei llunes 19 de febreru, va traer un preciáu elementu atmosféricu al nuesu país.

Con una circulación bien ondulada, qu’impulsa de forma recurrente mases d’aire bien templáu dende llatitúes inferiores, la nieve nos sistemes montascosos ye más malo de ver mientres tiempos enllargaos.

Una inyección de nieve nuevo a partir del vienres. A partir del próximu xueves y, sobremanera, la fin de selmana, la nieve va cayer con fuerza nos nuesos sistemes montascosos, con acumulaos que, según el modelu européu (ECMWF), van superar sobradamente’l metro d’espesura.

Nieve acumulao mientres los próximos 7 díes. El mapa que te amueso de siguío dibúxanos la nieve nuevo que va cayer según el modelu européu mientres los próximos 10 díes. Nun tamos viendo la nieve que tenemos atropada nestos momentos, esa nun se tien en cuenta, anque nun hai enforma que calcular por desgracia nestos momentos.

Mapa de nieve acumulao Windy.com

Lo que’l modelu amuésanos ye la nueva nieve que va cayer dende’l cielu mientres los próximos 10 díes. Hai que dicir qu’estos mapes de nieve acumulao son siempres averaos, con dellos enclinos en dellos modelos a estender horizontalmente la nieve más de la cuenta. Nun va nevar a nivel del mar nel Cantábricu como tas viendo nestos mapes. Si consultes davezu los mapes de nieve acumulao de los modelos, vas saber a qué me refiero.

Pero lo que sí detectamos en tolos modelos ye una importante estensión de les nevaes nos sistemes montascosos, con espesures que, nel cordal cantábricu y Pirineos, podríen superar el metro sobradamente. La nieve va empezar a cayer con fuerza esta fin de selmana, siguiendo a entamos de la próxima con nueves pulsaciones dende llatitúes altes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *