Publicado en TIEMPU

L’iviernu arrecia n’Asturies

L’iviernu arrecia n’Asturies: una «fonda borrasca atlántica» va dexar nieve a 600 metros.
Semeya: Unos caballos nel monte cubiertu de nieve, en Casu, Asturies

La rexón va entrar el xueves n’alerta por fuertes raches de vientu. Dempués d’un xineru y un febreru atípicos, l’iviernu asitióse n’Asturies cola llegada de marzu. Tres la pequena tregua de los dos últimes xornaes, la envernada arreciará a finales de selmana y la nieve volverá ser la protagonista. La cota va baxar hasta los 600 metros el sábadu y el xueves la rexón yá va tar n’alerta por fuertes raches de vientu, según les previsiones de l’Axencia Estatal de Meteoroloxía (Aemet).

Aemet preve para esti xueves n’Asturies nubes medies y altes aumentando dende’l mediudía y bastios pela tarde que pueden ser localmente fuertes y con nubes ocasionales nel suroeste. La cota de nieve va baxar de los 1.300-1.500 metros hasta los 800-1.200 metros a lo llargo de la tarde, ente que les temperatures mínimes van dir n’ascensu y les máximes en descensu. Amás, anuncia raches bien fuertes de vientu nel terciu sur.

La principal novedá para’l vienres n’Asturies ye que cota de nieve va asitiase ente 800 y 1.200 metros, según Aemet, y que se van rexistrar raches bien fuertes de vientu nel cordal.

El sábadu llega lo peor. El sábadu 9 de marzu «va ser probablemente la xornada más adversa d’esti episodiu», según Rubén del Campu, el voceru de Aemet, pola llegada d’una nueva y fonda umbada atlántica, acompañada tamién d’aire frío, que va dar llugar a agües xeneralizaes, y nevaes non yá en montes, sinón tamién en zones a menor altitú».

La umbada tamién va dexar vientos intensos, con precipitaciones xeneralizaes, más abondoses en Galicia, oeste del Sistema Central y amplies zones del este d’Andalucía, esti de Castiella-La Mancha, según nel norte d’Aragón y de Cataluña. Nestes zones esperen precipitaciones «intenses, fuertes y persistentes», que van tar «acompañaes de nube».

Amás, a lo llargo del día, la cota de nieve va dir baxando hasta asitiase ente los 600 en puntos como Asturies, y 800 metros na metá norte, en redol a unos 800 metros na zona centro y alredor de 900 a 1.200 metros na metá sur. Nos montes va poder nevar tamién en zones más baxes, especialmente nel interior de Galicia, del pandu norte y este de Castiella La Mancha.

En cuanto al vientu, va soplar con intensidá en zones costeres y de monte y les temperatures van baxar «un pocu más». Por tollo, el voceru indicó que les xornaes del vienres y el sábadu van ser «fríes y embruscaes».

El domingu, la umbada va dir alloñando escontra’l norte y va dir perdiendo intensidá. Anque inda va haber agües y nevaes de manera xeneral, la mayor probabilidá ye que sían menos abondoses que’l sábadu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *