Publicado en Artículos, NATURA

“Superlluna rosa”, nueche 7 d´abril

 

Según científicos de la NASA, esti fenómenu asocede cuando’l satélite averar a la Tierra nun 10% o más de lo que xeneralmente lo fai 5 ‘abril de 2020.

Superluna ye un términu que s’usa para denominar a esti cuerpu celeste cuando paez ser más grande de lo habitual. Nesti casu na nueche del 7 d’abril de 2020, la lluna va tar a 356,907 km de la Tierra, casi 30.000 kilómetros más barganal del promediu de 384,400 km de distancia.

Hai qu’esclariar que la lluna non ye rosada sinón que se denomina d’esta manera como homenaxe a los colores de la primavera, estación na qu’asocede l’eventu nel hemisferiu norte.

Nos meses europeos, la lluna llena n’abril llámase “Pink Moon” (lluna rosada), un nome que provien del mofu rosa, conocíu tamién como flor de tierra montesa, que nel este d’Estaos Xuníos ye una de les primeres flores que granen en primavera”, esplica la NASA.


Según científicos de la NASA, esti fenómenu asocede cuando’l satélite averar a la Tierra nun 10% o más, de lo que xeneralmente lo fai. Anguaño van asoceder otros dos eventos similares, pero qu’a diferencia d’esta oportunidá, nun van ser visibles.

Tratase de la primer Lluna llena del equinocciu de primavera nel hemisferiu norte, o de seronda nel hemisferiu sur. Va Ser la única del mes y, cuenta con una fonderada de tradición: para l’astronomía antigua marcaba l’entamu de la celebración de Pascua, que de casualidá coincide cola xornada que se vive güei de Domingo de Ramos, eventu que marca l’entamu d’esta celebración relixosa.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu