Publicado en Curiosidaes

Mázcaros contra la enfermedá

La hestoria de les enfermedaes más tarrecibles ye tamién la de los medios utilizaos para intentar nun contraer, empezando pola ropa. Y de ente toles prendes utilizaes, foi la mázcara o mázcaru la que cobró mayor protagonismu.

El picu de páxaru’

Si hai una mázcara qu’apavoria casi na mesma midida que la enfermedá de la que pretendía protexer esa ye la utilizada polos médicos y el personal qu’atendía a los enfermos de peste. Porque  con cuenta d’evitar l’andada, utilizaben guantes de cueru, gafes, sombreru de nala ancha y un enorme abrigu de cueru enceráu que llegaba hasta los todíos. Sicasí, lo más llamativo del paxellu yera la mázcara con forma de picu d’ave, xuntu a varar que s’usaba para estremar a aquellos que s’averaben demasiáu.

La forma de la mázcara tenía dellos propósitos. El picu torgaba que’l doctor s´averase al aliendu del infectáu. Amás, podíen rellenar esa zona con plantes arumoses para apangar los golores. La mázcara tamién incluyía güeyos de cristal para salvaguardar los globos oculares. Sicasí, agora sabemos que solo podría ser útil nos casos de peste neumónica, que s’arima como fai na actualidá’l coronavirus. Nun garré nel casu de la bubónica, que se tresmitía pola picadura  de pulgues infectaes procedentes de royedores, aniciando bubaxos en veríes y axiles.

L’aspeutu d’esta mázcara foi tan emblemáticu que, por casu, n’Italia, el médicu de la peste’ convirtiose nun disfraz popular, que tampoco falta nes películes de terror.
Usu xeneralizáu del mázcaru

L’usu xeneralizáu del mázcaru diose por primer vegada a principios del sieglu XX, cola llegada del gripe español. La escoyida yera’l mázcaru tipu quirúrxicu, inferior en protección a l’actual. Eso nel meyor de los casos, pos la mayoría yeren de fabricación casera, con gases, esparadrapos y otros materiales qu’agora nun pueden resultar risibles pero que yeren colos que podía cuntase con aquel entós.

www.rarehistoricalphotos.com

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu