Publicado en Curiosidaes, NATURA

Un insólitu güevu de 66 millones d’años.

Un insólitu güevu del tamañu d’una pelota de fútbol atopao na Antártida tien 66 millones d’años.

Ilustración: Reconstrucción del artista que muestra a una madre mosasaurio depositando un huevo de cáscara blanda en el fondo marino. (Francisco Hueichaleo)

Una nueva investigación suxure que los primeros dinosaurios punxeron güevos con pulgos nidios, y los mosasaurios, xigantescos reptiles marinos, tamién lo fixeron, poniendo güevos de pulgu blandu de proporciones xigantesques.

Les aves y los cocodrilos ponen güevos con pulgos duros y altamente calcificadas, ente que la mayoría de los llagartos, culiebres y tortúes ponen güevos que son nidios y coriáceos. Los güevos con pulgu blandu apaecieron primero, pero los paleontólogos llucharon por entender la transición evolutiva de los pulgos de güevu blandes a dures. Como probablemente puedas aldovinar, los cascos blandos nun se caltienen bien, y esisten bien pocos nel rexistru fósil.

Felizmente, dos artículos publicaos va unes hores en Nature tán refundiando nueva lluz sobro la evolución de los güevos con pulgu blandu, n’estudios que fueron posibles gracies al descubrimientu de dellos fósiles bastante estraordinarios.

El primer artículu, en coautoría del paleontólogu Mark Norell del Muséu Americanu d’Hestoria Natural de Nueva York, desafía la presunción convencional de que los dinosaurios, como les aves modernes (tamién dinosaurios), ponen güevos con pulgu duru.

Para l’estudiu, Norell y los sos colegues estudiaron güevos fosilizaos pertenecientes a Protoceratops y Mussaurus, dambos dinosaurios de cuatro pates que s’alimenten de plantes. Protoceratops, un animal non más grande que les oveyes, vivió ente 75 millones y 71 millones d’años no que güei ye Mongolia, ente que Mussaurus, un saurópodo de pescuezu llargu y cola llarga, vivió fai 227 millones y 208 millones d’años no qu’agora ye Arxentina.

Imaxen: Huevo de Mussaurus fosilizado. (D. Pol)

Según los investigadores, estos güevos de pulgu blandu probablemente fueron soterraos en suelu húmedu o arena y caltuviéronse calientes con materia vexetal en descomposición, similar a la estratexa utilizada polos reptiles modernos.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu