Publicado en Día de...

Día Mundial de los zurdos

Ente’l 10% y el 15% de la población mundial utiliza de forma predominante la so mano o’l so pie esquierdu.

El Día Internacional del Zurdu ye una xornada internacional promovida polos Zurdos (Lefthanders International), que tien llugar el 13 d’agostu de cada añu dende 1976, y que pretende dar a conocer y ayudar a amenorgar les dificultaes qu’atopen les persones maniegues n’una sociedá predominantemente diestra, como tener qu’usar ferramientes pensaes para diestros y diverses situaciones de discriminación ya inclusive acoso.

 

 

Compartieron esta caracteristica a lo llargo de la hestoria de la humanidá miles de persones, ente elles munchos xenios como Albert Einstein o Leonardo da Vinci. Esta característica provien de la preponderancia del hemisferiu cerebral derechu, y ta determináu por factores tantu xenéticos como sociales. Según distintos investigadores, l’hemisferiu cerebral derechu, acomuñáu a la creatividá, la xenialidá y el pensamientu diverxente, paez tar más activu nes persones maniegues. Pero tamién hai científicos que conclúin que los zurdos tienen más posibilidaes de sufrir dislexa, hiperactividad o trestornos del estáu d’ánimu. Nel so llibru Right-Hand, Left-Hand, Chris McManus, del University College of London, sostien que les persones maniegues tienen xuna cuota percima de la media de grandes trunfadores, por cuenta de que los sos celebros tán estructurados de manera distinta.

Curiosidaes sobro los zurdos

  • Aprosimao xuna de cada 10 persones nel mundu ye maniega.
  • La zurdera ye más frecuente n’homes qu’en muyeres.
  • Hai un síndrome que se llama sinistrofobia y quien la carecen tienen terror per tolo que tenga que ver col llau esquierdu. Les persones que carecen sinistrofobia nun coyer coses que tán nel llau esquierdu y eviten rellacionase con zurdos.
  • En Los Simpsons, el personaxe de Flanders ye maniegu y nun capítulu abre xuna tienda de coses pa zurdos llamada The Leftorium. Na vida real, la primer tienda d’esti tipu abrir en Londres y llámase Anything Left-Handed. Entá sigue en funcionamientu.
  • Los zurdos tienen ventaya en dellos deportes como’l fútbol, el boxéu y el tenis. El fechu de ser minoría y tar acostumaos a enfrentase a diestros apúrre-yos xuna ventaya considerable.
  • Esisten munchos mitos sobro los zurdos, como que son más intelixentes, que son más introvertíos, que tienen problemes de suañu, que tienen más enclín al lideralgu, que tienen problemes d’aprendizaxe, que carecen más, etc. Tou ellos son infundaos.
  • Nel reinu animal tamién esiste la zurdera. Ello ye que según un estudiu realizáu por una investigadora de Chicago, la mayoría de los chimpances n’estáu selvaxe son maniegos, al contrariu que los que se críen en cautividá, que suelen ser diestros.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu