Publicado en Llibros Adultos, Premios

«Memoria de Tuña» d’Antón García

«Memoria de Tuña», d’Antón García, meyor llibru n’asturianu del añu 2019 pa la Tertulia Malory

 

La Tertulia Malory, de L’Entregu, escoyó como meyor llibru n’asturianu de tolos que s’editaron nel 2019 la novela Memoria de Tuña, del escritor , editor y actual Director Xeneral de Política Llingüística del Gobiernu d’Asturies, Antón García.

El xuráu destacó, nel acta del fallu, «La novela guarda una unidá tonal, l’autor ye quien a construir, a partir de la señaldá y el sentimientu, un universu simbólicu, onde con emoción controlada facer un homenaxe al pueblu, la familia, la infancia y la tradición”, amás de la calidá de la producción lliteraria n’asturianu del añu 2019, lo que fixo que la decisión de premiar la novela d’Antón García se garrara por mayoría.

El gallardón consiste nuna ilustración d’Alfonso Zapico y una medaya conmemorativa, que se van entregar nun actu públicu en L’Entregu en feches próximes.

 

  • Títulu: «Memoria de Tuña»
  • Testu: Antón García
  • ISBN: 978-84-949793-9-2
  • Edición: Primera
  • Publicación: 01/11/2019
  • Formatu:  16 x 22,5 cm
  • Editorial: Saltadera
  • PVP: 20 €

Memoria de Tuña ye la cuarta obra narrativa d’Antón García depués de El Viaxe (1987), Díes de muncho (1998) y Crónica de la lluz y la solombra (2015).

Antón García (Tuña, 1960) Escritor y editor, ye ún de les principales figures de la lliterartura asturiana del Surdimientu. Llicenciáu en filoloxía española pela Universidá d’Uviéu, como editor funda les editoriales Tsibros de Frou (1983-1988), Trabe (1992) y Saltadera (2007). Dende 2019 ye’l Director Xeneral de Política Llingüística del Gobiernu d’Asturies.

Testu d´Antón en Facebook 7 Setiembre 2020: Ver

La Tertulia Malory (retratada por Alfonso Zapico na formación de 2008, cuando celebraben los 10 años d’esistencia) regálame’l premiu que concede anualmente, el de Meyor Llibru del 2019, distinguiendo asina «Memoria de Tuña». Agradezo muncho un premiu, cualquier premiu, pero los d’esti tipu, a los que nun te presentes, muncho más que cualquier otru.
«Memoria de Tuña» foi un llibru que nun tuvo presentación cuando se publicó, y del que namás salieron un par de reseñes bien prestoses y un reportaxe na TPA, mui amables. Pensaba que diba ser un llibru con poco percorríu públicu, asina que bienllegada seya esta inesperada distinción.
Al escribilu pensaba nun llibru que miraba’l mundu dende Tuña, pero agora pienso que ye más bien el mundu’l que mira pa Tuña dende eses histories contaes y lleíes, documentaes y imaxinaes, porque de too hai nél en mui distintes proporciones. Ye un llibru qu’enllaza, n’aparente desorde, histories de romanos, aventures medievales, escenes decimonóniques y del sieglu XX, col siempre presente Xeneral Riego (que nació na mesma casa que mio padre) y la so familia diendo y viniendo, y con José Maldonado, Presidente de la República nel exiliu, caminando peles sos páxines, peles caleyes de Tuña, con cuarenta años de diferencia. Ye un llibru que fala, entós, de republicanismu y llingua asturiana, de socialismu y vida cotidiana, de sobrevivencia (exiliu, emigración, viaxe…) y cultura. Un mundu que quixi dir posadamente esplicando a través de min.
Escribilu foi mui provechoso. Disfruté y deprendí. Si pue ser útil a dalguién doime por contentu.
Gracies, xente de Malory.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu