Publicado en Día de..., Llibros Reciella

Centenariu de la nacencia de Gianni Rodari

GIANNI RODARI (23 d’ochobre de 1920 – 14 d’abril de 1980, Italia)

Autor indispensable na lliteratura infantil del sieglu XX.  Maestru, escritor, escomulgáu por “exseminarista convertíu en diabólicu”, militante, periodista, censuráu, un imaxinador. Toles cares d’un ceador de mundos para la niñez, que criticó duramente la escuela tradicional” desenvolviendo una perspectiva dafechu renovadora tocantes a lo pedagóxico y lliterario. Ver artículu completo.

Gianni Rodari dedicó la mayor parte de la so obra a los neños a los que, en plena guerra fría y tres la durez de la Segunda Guerra Mundial, encamentó a respetar y a abogar por una educación rica n’humanidá y fantasía. Refaer l’imaxinariu infantil y xuvenil yera una prioridá para tola comunidá educativa”, señala Xavier Sarrià.

¿Val la pena qu’un neñu aprienda llorando lo que puede aprender riendo?”

«Tola obra de Gianni Rodari respuende a la so convencimiento nel poder lliberador de la fantasía y la diversión como vehículu de formación didáctica»

«Si queremos construyir otru mundu y otra sociedá dafechu distinta, sería muncho más útil qu’empezáramos a lleer cuentos, a imaxinar mundos improbables y a xugar coles palabres»

“L’usu total de la palabra ye una demostración de bellu soníu democráticu. Non por que toos sían artistes, si non por que naide sía esclavu”

“Creo que los cuentos de faes, los vieyos y los nuevos, pueden ayudar a educar la mente. El cuentu de faes ye’l llugar de toles hipótesis”.

Toles frases de Rodari son formoses ya inspiradores. La so obra en xunto ye un homenaxe a la infancia. Non solo a esa infancia d’edá, sinón al neñu interior que nos habita a toos. Les sos palabres resulten bien refrescantes para un mundu que munches vegaes amuésase pocu sensible a les verdaderes prioridaes del ser humanu.

  • Biografía:

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Un comentario sobre “Centenariu de la nacencia de Gianni Rodari

Los comentarios están cerrados.