Publicado en Cultura

Conseyu Asesor de Política Llingüística

Cultura incluye nel Conseyu Asesor de Política Llingüística a 25 persones de diversos ámbitos de la sociedá asturiana
Noticia de La Voz de Asturias

La Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu va abrir el Conseyu Asesor de Política Llingüística a 25 persones de reconocíu prestíu procedentes de diversos ámbitos de la sociedá asturiana. Nel organismu, presidíu pola conseyera Berta Piñán, van tar presentes tamién los responsables, o les persones nes que deleguen, de la Universidá d’Uviéu, l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA), el Real Institutu d’Estudios Asturianos (Ridea) y Radio Televisión del Principáu d’Asturies (RTPA).

El director xeneral de Política Llingüística, Antón García, va ocupar la vicepresidencia del organismu, nel que va actuar como secretaria la xefa del Serviciu de Normalización  de la conseyería, Irene Arce. El Conseyu Asesor, que va celebrar la xunta constituyente’l próximu xueves día 22, tien como oxetu fundamental asesorar al Gobiernu d’Asturies na toma de les decisiones que faigan referencia a los asuntos rellacionaos cola política llingüística de les llingües propies existentes na comunidá autónoma. 

Para decidir los nomamientos de los miembros de llibre designación, la conseyería atendió a los criterios de prestíu personal, de paridá y de representación nel organismu de la llingua asturiana y el gallego-asturianu, cola fin de que’l Conseyu Asesor seya plural, representativu y equilibráu. Cultura designó miembros del nuevu organismu asesor a les siguientes persones: 

-Del ámbitu xurídicu: Leopoldo Tolivar y José Manuel Pérez.

-Del ámbitu de la filoloxía asturiana: Xulio Viejo y Taresa F. Lorences.

-En representación de los colectivos de defensa de la Llingua: Iris Díaz Trancho, Iván Llera, Xosé Candel y Xaviel González.

-Del ámbitu de la normalización lingüística: Fernando Padilla, María Xosé Rodríguez y Penélope Miranda.

-Del ámbitu lliterario: Xuan Bello, Belén Rico, Víctor Suárez, Marta Mori, Consuelo Vega, Mariluz Pontón ya Inaciu Iglesias.

-Del ámbitu periodísticu: Pilar Rubiera y Cristóbal Ruitiña.

-Del ámbitu cultural: Marga Llano, Pablo Casanueva, María Cotiello, Anabel Santiago y Laura Iglesia.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu