Publicado en Sin categoría

Nuevu sistema educativu en Xapón

Ye tan revolucionariu que forma a los neños como «Ciudadanos del mundu», non como xaponeses. Ta probándose en Xapón un revolucionariu plan piloto llamáu «Cambéu Valiente» (Futoji non henko), basáu nos programes educativos Erasmus, Grundtvig, Monnet, Ashoka y Comenius. Ye un cambéu conceptual. Van entender y van aceptar distintes cultures y los sos horizontes van ser globales, non nacionales. Ver videu.

El programa de 12 años, ta basáu nos conceutos:
– Cero materies de rellenu.
– Cero xeres.

– Y Solo tien 5 materies, que son:
1. Aritmética de Negocios. Les operaciones básiques y usu de calculadores financieres.
2. Llectura.  Empiecen lleendo una fueya diaria del llibru que cada neñu escueya y terminen lleendo un llibru per selmana.
3. Civismu. Entendiendo ésti, como’l respetu total a les lleis, el valor civil, la ética, el respetu a les normes de convivencia, la tolerancia, l’altruísmu y el respetu a la ecoloxía y mediu ambiente.
4. Computación.Office, internet, redes sociales y negocios on-line.
5. Idiomes. 4 ó 5 Alfabetos, Cultures, Relixones, ente xaponesa, llatina, inglesa, alemana, china, árabe; con visites socializadores d’intercambiu a families de cada país mientres el branu.

Interesante artículu de Walter Rocabado


¿Cuál va ser la resultante d’esti programa?

– Mozos qu’a los 18 años falen 4 idiomes, conocen 4 cultures, 4 alfabetos.
– Son espertos n’usu de los sos ordenadores y celulares como ferramientes de trabayu.
– Lleen 52 llibros cada añu.
– Respeten la llei, la ecoloxía y la convivencia.
– Remanen l’aritmética de negocios y finances de pe a pa.

¡Contra ellos van competir los nuesos fíos! ¿Y quien son los nuesos fíos?
• Mozos que saben más de los chismes de la farándula de moda, que se saben y conocen los nomes y la vida de los artistes famosos, pero nada d’hestoria, lliteratura o matemátiques, ente otros…
• Mozos que falen namá español más o menos, que tienen pésima ortografía, qu’odien lleer llibros, que nun saben faer sumes de quebraos, que son espertos en «copiar» mientres los exames y burllar les normes a los güeyos de padres y educadores.
• Mozos que pasen más tiempu viendo y aprendiendo les babayaes de la Internet, la televisión o partíos y ídolos de «fútbol», qu’estudiando o lleendo, casi ensin entender lo que lleen, y pollo creen qu’un xugador de fútbol ye cimeru a un científicu.
• Mozos que son los llamaos homo-videos, yá que nun son socializados afechiscamente, sinón
que tán ababayaos, zombies del Phone y Android, les tablets, el skate, el facebook, Instagram, los chats; onde namá falen de les mesmes babayaes que numberamos antes o colos xuegos informáticos, nun claru aislamientu que conocemos como autismu cibernéticu y qu’atenta contra la llibertá, la educación, contra la so autoestima, autonomía, contra’l respetu a los sos padres o al *prójimo, contra’l mediu ambiente, la solidaridá, la cultura, y promueven un egoísmu alarmante dexando xuna sociedá ciega.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu