Publicado en NATURA

Asina vas ver el particular “besu de Navidá” de Xúpiter y Saturno que nun asocede en 800 años

Va ser en díes previos a Navidá que pueda apreciase l’alliniación de Xúpiter y Saturno nel cielu, un eventu astronómicu qu’asocede cada dos décades, pero qu’esta vegada va tener una variante especial.

L’eventu va poder siguise en directu güei llunes, dende les 19.30 hora peninsular española, na canal de YouTube de l’Aula Cultural Cassiopeia, de la Universidá de La Llaguna.

El próximu 21 d’avientu, podrá reparase nel cielu l’alliniación de Xúpiter y Saturno nel cielu, tamién conocida como “besu de Navidá”, un eventu astronómicu que namá asocede cada 20 años. 

Saturno / Xúpiter

La “gran conxunción” de los planetes ye un fenómenu que fai qu’estos dos cuerpos celestes allíniense hasta que paez que formen un planeta doble”. Ver noticia

Anque los dos planetes atopen cada 20 años, en 2020 l’eventu cobra relevancia por cuenta de que pasaron casi 400 años desque tuvieron tan cerca l’unu del otru, y alredor de 800 desque esti alcuentru tien llugar pela nueche.

Estes condiciones van faer que’l fenómenu sía visible en casi cualesquier parte del mundu, según l’Alministración Nacional d’Aeronáutica y l’Espaciu (NASA).Twitter de la NASA. La cercanía” ente Xúpiter y Saturno ye relativa, pos consiste en cientos de millones de kilómetros.

Pa reparar l’alliniación de dambos planetes, eventu bautizáu como’l besu de Navidá” por dellos astrónomos. Xuna hora dempués de que’l cuerpu lluminosu que da calor y lluz a la Tierra escuéndase, va poder reparase la conxunción nel cielu.

Por cuenta de la lluminosidá qu’esprende esti fenómenu, nun se van precisar aditamentos especiales, como binoculares o telescopiu, pa velo, sicasí, ye importante apuntar la mirada al oeste dende un sitiu eleváu.

La imaxe foi tomada dende El Teide por un astru fotógrafu aficionáu de Tenerife / Jacinto Hernández Ver artículu.

Para reparar a esta Estrella de Navidá, dende l’Institutu Astronómicu de Canaries (IAC), encamienten buscar horizontes estenos escontra l’oeste pocu dempués de la puesta de Sol. Puede vese a güeyu, pero si emplega un pequenu telescopiu vamos poder reparar dambos planetes coles mesmes. Xúpiter (el más brillosu), coles sos cuatro llunes Galileanas, y Saturno, colos sos aníos. Xuna imaxe que nun se repitirá en 60 años. Dempués d’esta nueche, los dos planetes van siguir los sos caminos y van empezar a dixebrase nel cielu.

Fonte: Indigo Staff


Gran conjunción de Júpiter y Saturno

El 21 de diciembre de 2020, Júpiter y Saturno se cruzarán en el cielo nocturno y, por un breve momento, parecerán brillar juntos como un solo cuerpo celeste.

Si bien las conjunciones planetarias como esta no son eventos cotidianos, tampoco son particularmente raras.La conjunción de este año es diferente por al menos dos razones. La primera es el grado en que los dos planetas estarán alineados. Los expertos predicen que aparecerán más cerca que en casi ocho siglos y también más brillantes.

Pero el segundo factor, y el que ha puesto este evento en el centro de atención, es que ocurrirá en el solsticio de invierno, justo antes de Navidad.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu