Publicado en NATURA, Videu

Vídeu ESA: 23 años de ciclos solares en 47 minutos

23 años de ciclos solares en 47 minutos: un vídeu de la ESA que nos recuerda lo pervalible que sigue siendo’l vieyu espacial» SOHO. Ver vídeu.

Solemos falar del percorríu de la Voyager II, que magar los plasmos sigue aguantando y enllargando el so yá cuadragenario viaxe (43 años de misión). Pero hai otres misiones que tamién acabaron durando y rindiendo más de lo esperao, siendo una d’elles la del Observatoriu Heliosférico y Cortil de la ESA y la NASA, conocíu como SOHO, que yá lleva 25 años de misión.

Faciendo honor al so nome, l’observatoriu taba destináu a ser una mirada incesante y reveladora al Astru Rei, anque finalmente los sos cometíos fueron más allá de lo esperao. Lo qu’agora nos dexó (cola ayuda de los inxenieros que lu han compuestu) ye un resume d’esta (casi) infrayable observación en forma de vídeu de décades de ciclos solares. Un resume llenu de terribles fogarales y miles de cometes

Según esplica la ESA, SOHO foi llanzáu’l 2 d’avientu de 1995 y atópase a unos 1,5 millones de kilómetros más cerca del Sol que de la Tierra. Na so mirada al Sol l’observatoriu tenía que dar información para estudiar la so dinámica y la so estructura interna, determinar por qué la corona ta muncho más caliente que la superficie solar y reparar ónde y cómo s’aceleren les partícules del vientu solar.

14 semeyes de SOHO qu’espliquen 14 grandes incógnites sobro’l Sol

SOHO contribuyo a esto y amás sirvió p’afayar más de 4.000 cometes, anque onde dexa xuna buelga más fonda ya importante ye na meteoroloxía espacial. Esto ye, la vixilancia y estudiu de les perturbaciones nel vientu solar que pueden afectar a la Tierra, provocando fuertes nubes geomagnéticas (solares), que pueden ser problemátiques nes telecomunicaciones, los satélites y los astronautes (ente otres coses).

Y si SOHO foi clave nesti estudiu ye gracies a xuno de los sos preseos, el Coronógrafo Espectrométrico de Gran Angular (LASCO), que encárgase d’estudiar la estructura y comportamientu de la corona creando un eclís solar artificial (de cuenta que #el operadores y meteorólogos espaciales pueden ver dende la Tierra cómo s’averen les nubes solares con una antelación, ente unu y trés díes). El vídeu que nos regalen d’esos 23 años de ciclos solares, nel que vemos de xemes en cuando esos fogarales de proporciones magnas, ta prindáu coles cámares C2 y C3 del LASCO. Vídeu.

De magar, diz la ESA que SOHO caltúvose en marcha y ensin parar de trabayar hasta’l momentu. Y la idea ye qu’aguantadera hasta 2025, lo que seríen 30 años de misión.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu