Publicado en Oficios tradicionales, Reconocimientu

Los ferreiros de Mazonovo, distinguidos nos premios nacionales d’artesanía

Ministeriu d’Industria, Comerciu y Turismu reconoz asina’l trabayu de promoción de la forxa que realiza’l grupu de ferreros de Los Oscos.

Los herreros de Mazonovo, con Friedrich Bramsteidl «Fritz», en el centro

Los ferreiros de Mazonovo, con Friedrich Bramsteidl «Fritz», nel centru. (Ferreiros de Mazonovo) Web

Ferreiros de Mazonovo, de Santalla d’Ozcos, resultó ganador del Premiu Promociona para Entidaes Privaes, dientro de los Premios Nacionales d’Artesanía 2020 que convoca’l Ministeriu d’Industria, Comerciu y Turismu, pol so trabayu de promoción de la forxa dende’l Conxuntu Etnográficu de Mazonovo. Ferreiros de Mazonovo son un grupu de ferreros n’activu que trabaya por caltener vivu unu de los oficios más antiguos del mundu y la so hestoria nel taller de forxa con mazu hidráulicu del sieglu XVIII en Los Oscos.

La so hestoria remóntase a 2006, cuando Friedrich Fritz Bramsteidl llega al pueblu de Mazonovo para faese cargu del caltenimientu y apertura al públicu del mazu hidráulicu del pueblu. Descendiente d’una familia de ferreros austriacos que’l so oficiu remóntase siquier seis xeneraciones tras, Fritz asitiase na rexón y abre el so propiu taller de forxa, onde hasta güei desenvuelve tou tipu de trabayos: dende complicaes obres de calter artísticu para arquitectura hasta instrumentos d’usu cotidianu, según espliquen na so páxina web.

Sabedor de que les conocencies han de compartise por que la tradición pueda perdurar, y siguiendo la estructura d’enseñanza tradicional, Fritz tuteló y dáu empléu a dellos aprendices a lo llargo de los años. Na actualidá trabayen con él trés ferreros más, que collaboren para sacar alantre los distintos encargos, aprendiendo nel procesu los secretos d’un oficiu de gran delicadeza y complexidá. Tamién actúen como guíes para amosar a los visitantes el conxuntu histórico y etnográfico nel que desenvuelven el so trabayu.

Los Premios Nacionales d’Artesanía 2020, convocaos pol Ministeriu d’Industria, Comerciu y Turismu al traviés de la Escuela d’Organización Industrial (EOI) y la so cátedra de promoción de l’artesanía, Fundesarte, busquen con estos premios prestixiar un sector que n’España representa’l 0,4 % del PIB. La entrega d’esta decimotercer edición de los Premios Nacionales d’Artesanía celebrará’l próximu añu, nel momentu que la situación sanitaria dexe llevala a cabu con seguridá para los sos participantes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu