Publicado en Día de...

Día del arguyu geek / friki

El Día del Arguyu Friki ye una iniciativa para promover la cultura geek, celebrada añalmente’l 25 de mayu.​ Celébrase’l 25 de mayu de cada año con l’oxetivu de camudar la visión que se tien sobro les persones qu’énte la sociedá tienen un comportamientu distintu al restu, yá que suelen ser estraños y viven nun mundu llenu de fantasía. Cada día hai más neños y neñes friquis, auténticos!

Himnu Orgullo Friki – cover de «lips are movin»

/

El significáu de la palabra friki foi utilizáu para describir a les persones que tienen un comportamientu un tanto escéntricu, para calificar a los individuos con comportamientos daqué inusuales, con gustos bien particulares y con delles aficiones fora de lo común.  Xente auténtica y orixinal!

L’orixe del Día del Arguyu Friki débese al bloguero español Germán Martínez y el cual ye moteyáu como Señor Buebo. Tou empezó nel añu 2006 cuando esti personaxe realizó una serie d’eventos y celebraciones en toa España y que elles dieren a conocese toles persones de la comunidá friki.

Señor Buebo y l’Arguyu Friki yeren portada del suplementu d’Ociu d’El País

A partir d’esa fecha, esti día celebrase en distintos países, que axunta a miles de persones que s’identifiquen con esti movimientu y que yá forma parte de cultura mundial. La fecha coincide tamién cola celebración del llanzamientu nel añu 1977 de la película La Guerra de les Galaxes, según otres festividaes como son el Día de la ToallaLa iniciativa foi aniciada n’España en 2006 como’l Día del arguyu friki y estendida alredor del mundu vía Internet.

El mundu d’Internet y les redes sociales resulta una puerta d’entrada para tola comunidá friki del mundu. Esto debe al gustu y preferencia qu’estes persones sienten polos comics, videos xuegos, anime y tolo que se venceya a la cultura de lo estravagante y fantástico.

Nos últimos años, un gran númberu de blogueros de distintes nacionalidaes, diéronse a la xera de sopelexar esti estilu de vida, que xunió a munchos más siguidores para entamar festivales, concursos d’amarutes (cosplay), promociones, talleres, etc col enfotu de que más persones s’arreyen y conozan un pocu más sobro esti movimientu social.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *