Publicado en Día de...

Día Internacional de la Biotecnoloxía.

 

La biotecnoloxía (del griegu βίος [bíos], «vida», τέχνη [-tecne-], «maña» y -λογία [-logía], «tratáu, estudiu, ciencia») refierse a toa aplicación tecnolóxica qu’utilice sistemes biolóxicos y organismos vivos o los sos derivaos para la creación o cambéu de productos o procesos para usos específicos. Dichos organismos pueden o nun tar modificaos genéticamente…

Con esta efeméride empresta atención a un conxuntu de disciplines científiques que son de gran relevancia para’l desenvolvimientu sostenible del planeta.

L’escoyer esta fecha obedez a los oríxenes de la industria biotecnológica, cuidao que el 16 de xunu de 1980 l’inxenieru xenéticu Ananda Mohan Chakrabarty desenvolvió una bacteria proveniente del xéneru Pseudomonas, que la so utilidá anicia en descomponer el petróleu crudo para’l tratamientu de los derrames de petróleu, favoreciendo con ello al mediu ambiente. Foi un microbiólogu, científicu ya investigador indiu americanu, más notable pol so trabayu n’evolución empobinada y el so papel nel desenvolvimientu d’un organismu genéticamente

Esti descubrimientu científicu foi consideráu como un oxetu patentable, debidamente respondíu por por aciu un fallu emitíu pola Suprema Corte de los Estaos Xuníos.

La biotecnología tiene aplicaciones en importantes áreas industriales, como la atención de la salud, con el desarrollo de nuevos enfoques para el tratamiento de enfermedades; la agricultura, con el desarrollo de cultivos y alimentos mejorados; usos no alimentarios de los cultivos, por ejemplo plásticos biodegradables, aceites vegetales y biocombustibles, y cuidado medioambiental a través de la biorremediación, como el reciclaje, el tratamiento de residuos y la limpieza de sitios contaminados por actividades industriales. A este uso específico de plantas en la biotecnología se le llama biotecnología vegetal. Además, se aplica en la genética para modificar ciertos organismos.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *