Publicado en Xuegos Olímpicos

¿Por qué l’emblema de los Xuegos Paralímpicos son distintos a los Olímpicos?

Dende 2003, el símbolu de los Xuegos Paralímpicos y Olímpicos estremense na so composición anque guarden un mensaxe motivador simila.

Esti pasáu 8 d’agostu, los Xuegos Olímpicos de Tokio 2020 llegaron al so fin. Sicasí, agora llega otru de los grandes platos fuertes del branu: Los Xuegos Paralímpicos. La cita paralímpica recueye’l testigu de los olímpicos y del próximu 24 d’agostu de 2021 al 5 de setiembre, Xapón volverá ser el centru del mundu del deporte.

Mientres los 12 díes que duré la competición, van llevaandose a cabu un total de 539 eventos con medaya -272 masculinos, 227 femeninos y 40 mistos- de los 22 deportes que formen parte del programa de competición. Nesti sentíu, los Xuegos Paralímpicos son bien similares a los Olímpicos, anque guarden obvies diferencies por cuenta de les condiciones de cada deportista.

Como vien asocediendo dende l’añu 2001, tantu los Xuegos Olímpicos como los Paralímpicos cunten con una única candidatura y ciudá. Esto ye, dambes cites deportives llevense a cabu na mesma see, mesmes condiciones y so les mesmes instalaciones. D’esta manera, los Xuegos Paralímpicos de Pequín 2008 sentaron un antes y un dempués na hestoria del deporte paralímpico.

Magar l´homogeneización llevada a cabu poles cites olímpiques y paralímpiques, el logo que representa a los Xuegos Olímpicos y Paralímpicos son distintos ente sí, daqué que podría chirriar a aquellos que busquen una igualdá total, pero que tien una cierta esplicación lóxica.

/
Diferencies ente’l logo olímpicu y paralímpico

Los Xuegos Olímpicos lleven lluciendo’l mesmu logo dende los sos entamos n’Atenes 1896. De magar, los cinco aníos que s’enxareyen son la representación más viva del espíritu olímpicu. Esti símbolu representa la unidá de los cinco continentes habitaos: África, América, Asia, Oceanía y Europa.

#El color d’estos aníos representen los collores que más comunes son nes banderes de toles naciones. Estos aníos representen tamién la espresión llatina y mesma de la cultura griega: «Citius, Altius, Fortius» que significa «Más rápidu, más altu, más fuerte» siendo este’l lema oficial de los Xuegos Olímpicos.

Al conocíu emblema de los Xuegos Olímpicos xúnese-y el de los Xuegos Paralímpicos, que nun tienen nada que ver ente sí y son distintos tanto estéticamente como nel so mensaxe. El logo de los Xuegos Paralímpicos contien trés formes de media lluna en los colores coloráu, azul y verde. Caúna de les formes llámase Ximielgo, qu’en llatín significa «muevo».

Esti símbolu diseñáu puramente pal movimientu paralímpico, tien como exa central el ‘Agitos’, un simbolismu que significa que los atletes converxen de too el mundu. Asina, el lema del movimientu paralímpico ye «espíritu en movimientu».

Olímpicos y paralímpicos non solo guarden diferencies nes sos logos, sinón que’l símbolu de cada cita ye distinta. Esto ye, los Xuegos Olímpicos de Tokio 2020 tienen un símbolu distintu al que va representar a los Xuegos Paralímpicos esti próximu 24 d’agostu.

El Comité Olímpicu Internacional (*COI) decidió faer dos logos bien similares pero coles sos respectives diferencies. Dada la importancia de los estampaos de cuadros na cultura xaponesa, onde s’institucionalizó na dómina Edo (1603-1867) col nome de “ichimatsu moyo”, los Xuegos Paralímpicos y Olímpicos de Tokio 2020 cunten con un diseñu de color azul índigo tradicional nipón.

Esti logo, diseñáu pol prestixosu artista y arquiteutu tokiota Asao Tokolo, ta formáu por trés formes rectangulares distintos que traten de representar a los distintos países, cultures y maneres de pensar. Al traviés del mensaxe «Xuníos na diversidá”, los Xuegos Olímpicos y Paralímpicos pretenden convertir la diversidá na plataforma dende la que conectar al mundu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *