Publicado en Ciencia, Curiosidaes

Un rayu artificial

/

Creitu: Dustin Hill

Los científicos del Llaboratoriu d’Investigación de Rayos de Florida, dedíquense, ente otres coses, xusto a eso: a “fabricar” rayos.

Lo que faen pa crear un rayu ye llanzar un cohete escontra una nube de nube y establecer un pararrayos na zona del llanzamientu. El cohete ta conectáu a un cable de cobre y kevlar, xuníu pel otru estremu a la base dende la que se llanza. Cuando’l cohete ye disparáu, llega un momentu (antes d’algamar la nube o cuando yá enfusó nella) na qu’esti cable actúa de conductor ente la nube y el suelu entós produzse la descarga.

Por que el rayu siga la trayectoria y caya nel pararrayos el cohete que se llanza tien dos tipos de combustible a elección de los investigadores: unu sólidu con sales de Cesio y otru líquidu con cloruru de calciu.

L’alambre disparador de cobre esplota a la derecha (llínea verde vertical recta) col vientu soplando los sos restos escontra la esquierda. A intervalos de centésimes de segundu siguen delles secuencies de golpes de torna escontra riba / empón escontra baxo (canales blanques trabancosos), tamién abasnaos pol vientu escontra la esquierda nesta esposición de tiempu.


 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *