Publicado en Curiosidaes, NATURA

Un güevu descubiertu na Antártica podría dar respuestes a cómo yera la vida marina fai 66 millones d’años

Image credit: Francisco Hueichaleo.

Un güevu descubiertu na Antártica podría dar respuestes a cómo yera la vida marina fai 66 millones d’años

Un estrañu fósil tuvo una década ensin identificar y los paleontólogos por fin determinaron que se trata d’un güevu de reptil marín de fai más de 60 millones d’años.

     Catmando/Shutterstock.com

En 2011, mientres una espedición paleontolóxica na isla Seymour, na Antártica, un grupu d’investigadores atopó un estrañu fósil que nun pudo ser identificáu y bautizaron como ‘La Cosa’. La isla Seymour ye conocida por ser una zona rica en fósiles y porque ye un llugar onde ta establecíu la llende K/P, que marca’l fin del periodu Mesozoicu y el principiu del Cenozoicu.

L’afayu quedó abelugáu nel Muséu d’Hestoria Natural de Santiago y foi descritu como un fósil en forma de balón de futbol americanu desinfláu, de 29×20 centímetros, pero’l so orixe yera desconocíu.

Enantes creíase que los reptiles marinos del Cretácicu nun poníen güevos, polo que la idea de que fuera unu quedó refugada.

Jefe del Área de Paleontología, David Rubilar (@davidrubilarrogers), fue parte del equipo que descubrió un huevo gigante en la Antártida en 2011, un hallazgo de alcance mundial que ha sido publicado en la prestigiosa revista #Nature. En www.mnhn.cl pueden ver la NOTICIA

(Crédito imagen. Cristian Becker MNHN, @becker_cristian)

Una nueva investigación determinó que La Cosa sí ye productu d’un animal xigante qu’habitaba nel océanu fai 66 millones d’años, pero ye bien distintu a un güevu de dinosauriu. Los investigadores usaron microscopios para ‘furar’/perforar les membranes y poder determinar que taben frente a un güevu.

/

Acordies con los científicos, ye unu de los güevos más grandes de los que se tien rexistru y ye similar a los güevos de llagartos y culiebres actuales, en versión xigante.

La paecencia coles especies modernes indica que se trataba d’una criatura ovovivípara; esto ye, que l’animal desenvolvíase dientro de la madre y el güevu eclosionaba darréu dempués de ser puestu.

El güevu dexó de ser nomáu La Cosa y recibió el taxón Antarcticoolithus bradyi; sicasí, nun pudieron determinar la especie a la que pertenecía.

Dempués d’estudiar 259 especies de reptiles, los científicos llegaron a la conclusión de que se trataba d’una criatura de más de 6 metros de llargu, probablemente productu d’un Mosasaurio o un dinosauriu marín inda non identificáu.

Na zona que s’atopó’l güevu tamién fueron topaos fósiles de Mosasaurios y Plesiosaurios; polo que pudo pertenecer a una de les especies.

La forma engurriao y desinflao’ del güevu yera un enigma para los científicos, pero una investigación complementaria suxure que nel pasáu había güevos de pulgu blandu qu’evolucionaron col tiempu.

Recreación: An artist’s interpretation of a baby mosasaur emerging from an egg.
Image credit: Francisco Hueichaleo.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *