Publicado en Alimentos, Premios Princesa d´A.

José Andrés graba n’Asturies un programa de televisión que se va emitir en 170 países

/

El chef, que va recoyer n’unos díes el premiu Princesa de la Concordia, rodó unes secuencies ayeri nel Mercáu del Fontán: “Ye una forma de devolver lo qu’esta rexón diome”.

Al otru llau d’unu de los mostradores del Mercáu del Fontán, n’Uviéu, dos pescaderes señalen un movimientu inusual. De llueñe, una cámara de televisión sigue a un home al que, de sópitu, apunten tolos teléfonos.

–¿Pero ési nun ye’l cocineru?
–Sí, sí.
–¿Y qué fai equí?
–Pos mercar fía, si ye cocineru va tener que mercar.

/

Y “el cocineru”, José Andrés, nun fai otra cosa. Busca xéneru frescu y asturianu. De puestu en puestu, el chef ganador del premio “Princesa d’Asturies” de la Concordia, va preguntando por casi tolos productos y, nun falla la entruga “¿esto ye d’equí?”. José Andrés nun duldar en meter la mano ente los productos, coyer, goler y morder. El cocineru más influyente de Washington decidió grabar unu de los programes de la so nueva serie pa la canal Discovery n’Asturies y, xuna parte del episodiu, va tener llugar n’El Fontán.

Mientres les sos compres, el cocineru llevó arándanos, níscalos, boletus, cogordes, gambes, merluza del pinchu, un tosquile, virigüetos, llimones, mandarines…  (Durante sus compras, el cocinero se llevó arándanos, níscalos, boletus, setas, gambas, merluza del pincho, un rape, berberechos, limones, mandarinas… )


Cada 20 d’ochobre conmemora’l Día Internacional del Chef, una fecha qu’instauró l’Asociación Mundial Culinaria, para rindir homenaxe a tolos encargaos de crear los platos más esquisitos del mundu.

(Tolos derechos de la imaxe acutaos al so autor)

Güei, nel día internacional del Chef, dende Recetes Esplicaes queremos rindir homenaxe al Chef José Andrés por tar siempres al pie del cañón ayudando a los más precisaos y donar el so premiu Princesa d’Asturies a los damnificados pol volcán de La Palma. ¡Gracies Chef!

Paez unu oficiu de moda, pero tien sieglos cocinándose. El llabor d’un chef resulta anguaño tan importante que cada 20 d’ochobre celebra’l Día Internacional del Chef, una fecha instaurada pola Asociación Mundial Culinaria de Sociedaes de Cocineros (WACS, poles sos sigles n’inglés), para rindir homenaxe a estos artistes culinarios y ceadores de los *platillos más estraordinarios.

El términu chef vien del francés, y significa «xefe», faciendo referencia al xefe de cocina, anque esti términu suel confundise enforma y utilízase de forma aleatoria para designar a persones que cocinen. Sicasí, un chef profesional non yá encárgase de la cocción o preparación de los platillos, sinón qu’emburria toos les llendes establecíes para crear, entamar y dirixir a tou un equipu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *