Publicado en Curiosidaes

Confirmáu: Cristóbal Colón nun foi’l primeru en triar América

Los viquingos llegaron primero que Colón nes Américas. Y por una diferencia de nada más y nada menos que 471 años antes.

Un nuevu estudiu apurre nueves evidencies a les yá esistentes de que Cristóbal Colón nun foi’l primer européu en triar América. La investigación prueba esactamente en qué momentu tuvo llugar esi primer contactu per parte de los viquingos, que la so conclusión ye que los viquingos tuvieron ellí fai 1.000 años, adelantrándose 471 años a Colón que consiguió llegar al Nuevu Mundu en 1492.

La teoría de que los viquingos fueron quien «afayaron» América del Norte sieglos primero que Cristóbal Colón nun ye nueva, pero agora cuntamos con nueves pruebes.

Un equipu internacional de científicos afayó que la balta de lleña en L’Anse aux Meadows data del añu 1021 d.C. La madera atribuyise a los viquingos porque amosaba evidencia de corte y rebanado con cuchielles de metal, un material ensin producir pola población indíxena. Los arqueólogos pudieron determinar l’añu esactu por cuenta de una nube solar masiva que tuvo llugar en 992 d.C. y produció una señal de radiocarbono distinta nos aníos de los árboles del añu siguiente.

«Atopar la señal de los aníos de crecedera de la nube solar 29 na corteza dexónos concluyir que l’actividá de corte tuvo llugar nel añu 1021 d.C.», esplica Margot Kuitems, de la Universidá de Groningen y coautora del trabayu que publica la revista Nature.

L’analís d’estos artefactos de madera demostró, por tanto, que los guerreros escandinavos yá taben presentes nel continente fai esactamente 1000 años. Esto suxure que fueron los primeros humanos que se sabe que cruciaron l’Atlánticu escontra les Américas.

Referencia: Kuitems, M., Wallace, B.L., Lindsay, C. et al. Evidence for European presence in the Americas in ad 1021. Nature (2021). https://doi.org/10.1038/s41586-021-03972-8

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *