Publicado en Música, Musicasturiana.com

L’Anuariu de la Música Asturiana

📘 Entama a distribuyise y asoleya online l’Anuariu de la Música Asturiana, publicación editada por Goxe Producciones dende va 22 años, qu’inclúi un CD y que pue consiguise de baldre en ventiséis llocales de catorce conceyos.

Anuariu 2022

L’Anuariu de la Música Asturiana llega un añu más fiel a la so cita per estes feches y failo con un repasu fondu a lo que dio de sí’l pasáu 2022. Como de costume les temátiques céntrense n’estilos como la música tradicional, el folk, el rock o la canción d’autor, con secciones qu’inclúin reportaxes, informes, entrevistes, crítiques, opinión, recoyida de material o anuncies. L’Editorial, nesta ocasión, titúlase «Optimismu ensin trunfalismu» y nél fálase de la variedá y calidá de la música asturiana anguaño, nesti sen, manifiéstase: «Creación y consumidores, un binomiu imprescindible pa caltener una escena musical tan especial como l’asturiana. Les bases tán puestes, agora namás falta que los poderes públicos del país, particularmente’l Gobiernu Asturianu y la RTPA, apoyen amañosamente con polítiques y acciones reales, permanentes y ambicioses. Nun cabe ser trunfalistes y hai que siguir trabayando, pero paga la pena aparar per un momentu, mirár atrás, sentir satisfacción pola xera fecha y coyer impulsu pa siguir alantre».

En cuantes a los conteníos, destaquen les cróniques titulaes «Un bon añu pa la música celta n’Asturies» (sobre’l repunte de los festivales folk) y «Una crónica musical dende l’An Oriant más asturianu» (que fai repasu a la delegación asturiana nel Festival Intercélticu d’esa ciudá bretona); l’informe «Política Llingüística vs música n’ast» (análisis de les acciones y presupuestu de l’alministración autonómica nel campu de la música asturiana); el reportaxe «Música urbana n’asturianu» (historia del hip hop nesta llingua); los artículos dedicaos al XXXV Aniversariu de les bandes Dixebra y Los Berrones, les entrevistes a Guieldu, José Manuel Tejedor y Algaire; o la encuesta fecha a los candidatos/representantes de les principales fuercies polítiques de cara a les próximes elecciones autonómiques.

L’Anuariu zárrase, como siempre, cola sección «Collecha», onde apaecen les producciones musicales y bibliográfiques del 2022. El volume compleméntase con un discu nel que se recueyen muestres de lo meyor qu’ufiertó l’añu, con diecinueve cortes repartíos n’estilos como’l folk, el rock, el hip hop o la canción d’autor, con artistes y grupos como Burbús, Fruela 757, Mostru l’Horru, Alfredo González, Nacho Vegas, Dixebra, La Tarrancha, Misiva o Pop Piquiñín.

Dende Goxe Producciones, editora d’esti anuariu, queremos rescamplar l’esfuerciu que supón una publicación como ésta, gratuita y financiada esclusivamente con publicidá, con más de venti años de vida y una incidencia importante nel panorama musical asturianu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *