Publicado en Estaciones

Equinocciu de primavera 2023

Esti fenómenu astronómicu, nel que’l día y la nueche tienen una duración aprosimao igual, foi veneráu por munches cultures a lo llargo de la hestoria.

Dempués d’un iviernu frío y escuro, l’equinocciu de primavera marca l’entamu d’una nueva temporada llena de vida y enerxía anovada. Esti eventu astronómicu, nel que’l día y la nueche tienen una duración aprosimao igual, ye un momentu para celebrar la renacencia de la naturaleza y para conectanos con nuesa mesma enerxía vital.

Llueu, les cais de les nueses ciudaes van vistise con unu de los paxellos más espectaculares del calendariu, el del vistíu de lluces y colores que van ufiertar el floriamientu de plantes y árboles. La vexetación de los pueblos y aldegues tamién va llucir les sos meyores gales mientres una dómina del añu onde se dexa tras les baxes temperatures y les nueches eternes.

Esti equinocciu que tien llugar ente’l 20 y el 21 de marzu de cada añu, recibe’l nome d’Equinocciu de Primavera nel Hemisferiu Norte, y Equinocciu de Seronda nel Hemisferiu Sur. Marca l’entamu d’una nueva estación.

La palabra equinocciu vien del llatín y significa «igual nueche» faciendo referencia a que la nueche dura lo mesmo que’l día.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *