Publicado en NATURA

Afayen un mundu marín en miniatura’ de fai 462 millones d’años

Trátase d’un afayu únicu. El xacimientu de fósiles atopáu en Gales ye únicu y ufiértanos un a mirada a cómo yera la vida marina na Tierra antigua.

Mientres el períodu Ordovícico, la zona de Castle Bank, barganal de Llandrindod Wells en Powys (Gales) na qu’atoparon esta ayalga de fósiles, yera un complexu d’isles volcániques dientro de la Cuenca de Gales, que formaba parte del microcontinente Avalonia qu’ocupaba les llatitúes templaes del sur.

Agora, el xacimientu de cuando Gales taba cubierta pel océanu fai miles d’años, caltuvo una plétora de fósiles marinos, incluyendo delles especies ensin identificar con cuerpos pequenos (solo 1-3 mm de llargu). D’ende la denominación de mundu marín en miniatura”, fecha polos científicos que publiquen el so estudiu na revista Nature Ecology & Evolution.

Afayen un mundu marín en miniatura’ de fai 462 millones d’años

Un afayu inesperáu

El descubrimientu ye apasionante y sustancial a partes iguales, una y bones los fósiles amuesen texíos blandos como güeyos, nervios, l’intestín y el celebru que se caltienen como películes de carbonu en lutita. Esta roca sedimentaria #caracterizar pola so testura de granu finu y la so capacidá para estremase fácilmente en capes delgaes. L’esquistu suel ser ricu en materia orgánico. De normal atopar texíos blandos ye complicáu d’atopar por cuenta de que nun se suelen caltener nel rexistru fósil y, principalmente lo que s’atopa, tocantes a fósiles marinos, son partes dures como conches y güesos.

Los investigadores creen qu’esti xacimientu fósil podría ayudar a enllenar los vacíos na comprensión científica de cómo procedió la evolución dempués de la esplosión del Cámbricu, el períodu nel que se cree qu’evolucionaron los ancestros de la mayoría de los animales modernos.

Reconstrucción de la comunidá de Castle Bank

 

Castle Bank data concretamente del períodu Ordovícico Mediu, fai unos 460 a 70 millones d’años y representa una comunidá d’organismos marinos diversos y na so mayoría diminutos. Mientres el Cámbricu asitiamos los oríxenes de los principales grupos d’animales qu’entá esisten anguaño, como moluscos, artrópodos y viermes, qu’asocedieron nesta Esplosión Cámbrica. L’Ordovícico foi un momentu críticu na hestoria de la vida, caracterizáu por una estraordinaria diversificación d’animales.

Especies calteníes con órganos internos

Hasta agora, esistió una gran fienda ente les eres Cámbrica y Ordovícica, polo que’l xacimientu representa, por tanto, xuna cápsula del tiempu fosilizada escelente d’esta dómina. Nun hai nengún llugar comparable nel mundu (qu’hayamos atopáu) d’este mesmu periodu. Parte de la fauna atopada en Castle Bank que se remonta a la metá d’esti intervalu de tiempu, va ayudar a resolver los misterios evolutivos sobro los cambeos de los animales a lo llargo del tiempu. L’estudiu amuesa que mientres l’eventu de biodiversificación, los ancestros de los animales modernos y los animales del Cámbricu superpusieronse.

Fósiles del Ordovícico

Ente los afayos inclúyense alredor de 170 organismos marinos y dellos animales qu’esisten anguaño, como viermes, esponxes, percebes y estrelles de mar. “Amás, la gama de fósiles tamién inclúi dellos descubrimientos inusuales, dende exemplos inesperadamente tardíos d’animales del Cámbricu que paecen estraños protoartrópodos con una probóscide llarga y wiwáxidos (moluscos paecíos a llimiagos armaos con escames) hasta tentadores, inesperadamente tempranos. fósiles que s’asemeyen a percebes modernes, camarones cefalocáridos (que nun tienen nengún rexistru fósil) y posiblemente inclusive un pariente marín de los insectos”, amiesten los investigadores.

La fauna de Castle Bank anda a la tema colos meyores depósitos del Cámbricu que conocemos hasta la fecha ya inclusive revela cambeos importantes a nivel ecolóxicu.

Descubren miles de virus nuevos escondidos en el ADN de los microbios

“Xuna nueva fauna de tipu Esquistu de Burgess [xuna formación xeolóxica bien conocida polos sos fósiles en Canadá] de la metá d’esti intervalu va ayudar a cerrar esta fienda al responder entrugues sobro’l cambéu d’animales de la fauna del Cámbricu a la fauna del Paleozoicu y sobro el cambéu nos ecosistemes del estilu Cámbricu (que yeren similares en gran parte del períodu) a la ecoloxía muncho más diversificada que vemos güei”, conclúin los espertos.

Criatures del Ordovícico

Referencia:

J.P. Botting et al. A Middle Ordovician Burgess Shale-type fauna from Castle Bank, Wales (UK). Nature Ecology & Evolution., published online May 1, 2023; doi: 10.1038/s41559-023-02038-4

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *