Publicado en Alimentos, Restaurantes

Tres pizzeríes d’Asturies, entre les cien meyores d’España

Madrid Fusión escoyó trés establecimientu de la rexón para participar na tercer edición del so concursu nacional de pizzas:


Unu de los platos de cocina más universales y populares qu’esisten ye la pizza. Amás, ye unu de los más versionados del mundu, cuidao que hai tantes propuestes como restoranes esisten nel planeta. La tradicional de tomate, quesu y albahaca quedó apostrada a un cientu de recetes nes que s’inclúin tantos ingredientes como productos véngannos a la cabeza. Al envís de saber cuál ye la más rica del país, Madrid Fusión Alimento d’España 2023 by D.O. Rueda celebra la tercer edición del Concursu Nacional de Pizza. Un eventu que la so final va tener llugar el próximu 26 de xunu na capital madrilana y nel que compiten un centenar de pizzerías para faese col tronu. De toes elles, trés son asturianes.

Esta selección foi realizada a partir de los establecimientos qu’optaron a esti premiu nes ediciones anteriores o que fueron propuestes por espertos gastronómicos. D’ella van salir 10 pizzerías, que’l día de la final tendrán d’ellaborar dos estilos de pizza distintu: una margarita y otra d’ingredientes llibres, tal que señala la organización nun comunicáu. El xuráu va cuntar con representación internacional y va valorar tantu la parte técnica como la más creativa del platu. Amás, va facese en base a dalgunos de los criterios apurríos pol chef Dan Richer como son: los ingredientes, la masa o la fermentadura, ente otros».

La pizza Pinu (esquierda) y la Donatello (derecha) son les más aclamaes ente la so carta.

La pizza ye la estrella» del restorán Salvatore, unu de los italianos más famosos d’Uviéu CRISTINA CENTENU. Caúna de les 100 pizzeríes escoyíes pa la prueba final, independientemente del puestu nel que queden, van cuntar con un sellu del concursu que van recibir en formatu pegatina por que puedan allugalo nos sos establecimientos. L’oxetu a lo último ye «reconocer tol trabayu de los qu’intervienen nel camín de la creación de la pizza». Sicasí, toes van lluchar pol galardón. Nel casu d’Asturies, los restoranes que quieren faese col premiu son los siguientes:

Brew Pub Espumeru & Curuxera B (Llangréu)

L’establecimientu de la cai Julián Duru de Llangréu atópase entre xuna de les 100 meyores pizzerías del país. Yá l’añu pasáu foi unu de los finalistes de dichu certame, pero nin siquier habíense enteráu. Esta reconocencia «empréstanos enforma porque non solo pon en valor el nuesu trabayu sinón porque somos de Llangréu», resalta’l so propietariu Hugo Suárez, quien nel añu 2019 recibió’l premiu a la meyor pizza d’Asturies.

Anque Cruxuera abrió les sos puertes en 1998, foi va siete años cuando empezaron a ellaborar pizzas. Amás, con una peculiaridá, cuidao que son solo d’estilu napolitanu. «Siempres quixi traer un cachu de Nápoles a Llangréu», asegura l’hosteleru, quien detalla qu’estes ellaboraciones caractericense por tener una masa tienro y delgao pero con cantos altos. Solo lleven ingredientes simples y frescos como pue ser el tomate, l’albahaca o’l quesu. «El cliente si quier puede añedir un ingrediente más, pero solo xuno porque nós consideramos que menos ye más. D’esta manera aprecies meyor los sabores», resalta.

Ye por ello que cunten con dos pizzas bandera. «La reina ye la margarita, que lleva tomate, albahaca y un pocu de quesu. Ye la más barata, cuesta nueve euros, y ye la que más encamentamos. Depués ta la marinada, que solo lleva tomate, ayu, aceite y oriéganu», detalla Hugo Suárez antes d’esplicar que «pa preparar una, el fornu tien que tar a 450 graos y tan solo puede tar 90 segundos dientro». Dambes puédense tastiar tamién nel barriu de L’Arena, en Xixón, cuidao que tamién cunten con un local que lleva’l mesmu nome.

La Divina Commedia (Xixón)

La pizzería La Divina Commedia ye especialista nesti platu típicu italianu. El local de la cai Marqués de Casa Valdés nel que s’ufierta «auténtica comida italiana» tamién forma parte del llistáu de les 100 meyores pizzerías d’España y, por tanto, va participar na tercer edición del Concursu Nacional de Pizzas. «Saber que se reconociera una vegada más a nivel nacional el trabayu que con tanta pasión y dedicación realizamos acaldía ye pura gasolina pal nuesu motor», aseguren nun comunicáu publicáu al traviés de les redes sociales.

L’establecimientu abrió les sos puertes en xineru de 2014. Nel añu 2021 fueron candidatos a la meyor pizza d’España. Amás, gracies a ellaborar platos italianos «con muncha pasión por qu’esfrutes intensamente», revalidaron per tercer añu consecutivu la distinción Travellers’ Choice 2022 de TripAdvisor, que reconoz a toles empreses que concentren alta cantidá d’opiniones y crítiques positives.

Como peculiaridá y p’estremase de la competencia, les pizzes de La Divina Commedia tán ellaboraes a partir d’una masa que ye xuna amiestu ente la romana y la napolitana. «La romana suel ser bien fina y la napolitana tien los cantos altos», especifica Jesús Rubén Fernández, sociofundador del establecimientu.

Cuenta con una amplia variedá de pizzes, ente les que s’inclúin tanto les clásiques como les gourmets. De toes elles, les más demandaes son la bufalina, la carbonara y la divina commedia. Esta postrera «ye la margarita pero lleva tamién xampiñones y xamón serranu», tal que asegura l’hosteleru. Amás, tamién gusta enforma la mameli, que lleva burrata, rúcula y mozzarella; y la boscaiola, que los sos ingredientes principales son les espinaques, el boletus y la salchicha criolla.

Nastura (Uviéu)

Xuna de les pizzes que s’ellaboren en Nastura.

L’establecimientu de Nachu Manzano cunta con un total de cuatro variedaes.  Anque nun ye xuna pizzería al usu —fai tan solo un par de meses qu’empezaron a ellaborar esti platu típicu italianu—, el restorán Nastura tamién ellabora xuna de los meyores pizzas d’España. Esti espaciu gastronómicu allugáu nel Gran Bulevar el Vascu forma parte del proyectu que l’afamáu chef Nachu Pumar tien na capital asturiana. Lleva abiertu un añu y dende entós incorporó a la carta nueves propuestes, ente elles esta internacional ellaboración.

«Tamos bien felices de ser escoyíos ente les 100 Meyores Pizzas d’España, ye xuna gran motivación y, francamente, creo qu’el nuesu equipu de cocina en Nastura nun-y lo puede merecer más», estima arguyosu Nacho, antes de señalar que la pizza napolitana ye unu de los puntos fuertes» del restoran.

«Pa ellaborala siguimos la receta de la pizza napolitana tradicional, tardamos trés díes en faer la masa: desque faemos la masa biga hasta que la metemos nel fornu, trescurren un mínimu de 72 hores. Pal so cocción a la llapada utilizamos un fornu italianu, el procesu bazcuya siempres ente un minutu y mediu y dos minutos a 400º de temperatura. Amás tolos productos qu’utilizamos pa ellaborala, a esceición del aceite d’oliva virxe extra y l’albahaca, son productos italianos con D.O.», detalla’l chef.

Enagora, nel *Nastura cunten con cuatro variedaes de pizza. Per un sitiu ta la clásica margarita y pol otru la diavola, que podría dicise que ye pa los cielos la boca más atrevíos. Nun falta tampoco la de mortadela IGP con pistachu nin la tradicional de cuatro quesos, «xuna de les nueses pizzes más especiales». «Haber reiventaola a l’asturiana», ellaborándola con quesos como’l Rei Silu o’l Lazana», detalla Pumar. Xunas ellaboraciones qu’oscilen ente los 13 y los 15 euros.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *