Publicado en Alimentos

La cai Gascona cellebra’l tradicional amagüestu

Uviéu esfruta en familia del amagüestu tradicional. Esti domingu, 5 de payares, a partir de les 12.00 hores, l’asociación d’hosteleros de la cai Gascona va partir más d’una tonelada de castañes y 1.000 llitros de sidra duce, amás d’instalar un taller de mayáu para neños y neñes.

La xornada, que se preve bien familiar y especial, va enllargase hasta les 14.00 hores y va cuntar cola animación de xigantes y cabezudos, según cola actuación musical de «Los Gascones».

Amás, per primer vegada, l’asociación de Sidreríes de Gascona, va instalar un taller de mayáu de sidra para neños y neñes onde los más pequenos van poder aprender el procesu del mayado de la sidra en directu. Tou esto nun ambiente tradicional que, como n’ediciones anteriores, espérase que rexunte a numberosu públicu na céntrica cai de la capital asturiana para dar la bienvenida a la seronda, anque más d’un mes dempués, como esti merezse. Solo falta que’l tiempu acompañe.

Una tradición bien asturiana

Nesti mes de payares –o a finales d’ochobre– cola llegada de la seronda cellébrase en casi tolos rincones del Principáu la fiesta de les castañes o’l amagüestu, una fiesta gastronómica, pagana y añal que’l so entamu perdiose na nueche de los tiempos y que se debe a que les castañes yeren el principal nutriente del iviernu. Non tol mundu sabe que, para los asturianos, la celebración del *amagüestu simboliza l’amistá y que, como ye lóxicu, la fiesta siempres se celebra mientres la seronda, yá que ye cuando «el airín de les castañes» tira esti frutu de los árboles y recuéyense tantu estos como les mazanes, otru frutu bien asturianu.

Sidra y castañes, un plan más que saludable

Les propiedaes d’esta sidra, diurética y laxante, son bones para la salú. Tamién ye bona para’l cuerpu la castaña, pos nutricionalmente, por cada 100 gramos de castañes, 40 gramos son agua, 40 gramos son hidratos de carbonu, 5 gramos son grases y 4 gramos son proteínes. Tamién tienen un altu conteníu en fibra: 7 gramos. Poro, trátase d’un alimentu con un conteníu en grases bien amenorgáu, lo que-y convierte en perfectu para quien sigan una alimentación qu’acute la so ingesta.

Y tocantes a los hidratos de carbonu, la cantidá d’azucres naturales ye mínima. Dientro de los distintos tipos de frutos secos qu’esisten, ye unu de los más llixeros, y amás, cuenta cola ventaya de que ye ricu en fibra, polo que contribúi a evitar problemes d’estriñimientu. En cuanto al apurre de vitamines y minerales, les castañes apurren vitamina Y, vitamines del grupu B y acedu fólico, y dientro de los minerales, calciu, magnesiu, potasiu, fierro, fósforu, sodiu, yodu, seleniu y cinc, que-y otorguen numberosos beneficios pa la salú, como por casu propiedaes antiinflamatorias y vasculares.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *