Publicado en Quesos

Asturies, un país de quesos…

Munchos alimentos, bebíes y distintos productos de consumu tienen estes etiquetes nes que dan una información que dexa estremales.

Estes dos sigles son un intentu d’Europa de promover y protexer los sos productos agrícoles tradicionales, los sos alimentos calidable y la so producción centenaria. Estos dos etiquetes dexen que el consumidores podamos reconocer la so Denominación d’Orixe Protexida (DOP) y l’Indicación Xeográfica Protexía (IGP).

  • La denominación d’orixe (D.O.) ye una indicación xeográfica utilizada nun productu que tien un orixe xeográficu concretu, que les sos cualidaes, reputación y característiques débense esencialmente al so llugar d’orixe.
  • La indicación xeográfica (IGP) xeneralmente correspuende al nome del llugar d’orixe de los productos. Anguaño ye Italia’l país que cunta col mayor númberu de productos (agrícoles y alimenticios) con DOP y IGP.

Estos dos acrónimos nacieron a partir de distintes propuestes realizaes polos Ministerios de Polítiques Agrícoles de cada país, que coles mesmes, someten a los sos fabricantes a controles regulares d’un organismu de certificación independiente. Esti consensu ente países dexa que IGP y DOP tea autorizáu y protexíu en tola Unión Europea, polo que la próxima vegada que los veamos, sepamos que se traten d’etiquetes que se punxeron so muncho criteriu y exame.

Les diferencies. A manera de resume, les cualidaes y les propiedaes de los productos con DOP tán determinaes puramente pola redolada xeográficu, ente que’l factor principal pa los productos de la IGP ye xuna característica de cierta calidá que ye atribuyible al so orixe xeográficu.

  • Denominación d’Orixe Protexida. Esta marca identifica un productu que s’anicia nun llugar que la so calidá o característiques amiéstense puramente a una redolada xeográfica particular (materies primes, allugamientu, clima…) y los factores humanos (producción tradicional y artesanal) determinen los pasos de producción, procesamientu y preparación que se lleven a cabu na área xeográfica definida y en llínea coles estrictes normes de producción establecíes”.

Esto quier dicir que tola cadena del productu realizar nel mesmu llugar: producción, procesamientu y preparación. Por casu, nos vinos, esto significa que les uves tienen de provenir puramente de la zona xeográfica onde s’ellabora.

  • Indicación Xeográfica Protexía. La diferencia atopar en que la calidá, reputación o característiques ye esencialmente atribuyible al so orixe xeográficu, o siquier xuno de los pasos de la producción tien llugar nesi llugar. Lleváu a los productos y siguiendo col exemplu del vinu, significa que siquier el 85% de les uves que s’usen provienen puramente de la zona xeográfica a resaltar.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *