Publicado en Asturies, Turismu

Esta ye la rexón más infravalorada d’España, según ‘The Telegraph’

Asturies ye una de les rexones más verdes de toa España.
THEPALMER / ISTOCK

El diariu británicu fundióse n’afalagos escontra Asturies. Una rexón que, para ellos, ye la más infravalorada de too el norte d’España.

Ponemos mirar escontra’l norte d’España, en busca d’una de les rexones más verdes de too el nuesu territoriu. Y facemoslo por una cenciella razón: empezar a valorar les nueses rexones tanta como la faen nel estranxeru.

Y ye que’l diariu británicu ‘The *Telegraph’ volvió dedicar un estensu reportaxe a una de nueses más belles comunidaes autónomes: Asturies. Y ye que’l diariu británicu nun dulda n’afirmar que ye una rexón que “toos  los ingleses tendríen de visitar”.

Tal ye l’amor que profesen por esta rexón d’España que dicen d’ella que “ye como si fuera diseñada por un algoritmu intelixente que caltien a tol mundu feliz”, como recen na primer llínea del so reportaxe.

Nun ye lo único, pos tamién la cataloguen como “la rexón escaecida d’España que tien más tonos de verde que la paleta de Monet”. Y nun pueden tener más razón porque, ensin dulda, ye una de les zones d’España nes qu’atopamos los más estensos valles nos que’l verde ye’l verdaderu protagonista.

Asturies nun ye la España de los tópicos

El prestixosu diariu británicu esplica que “Asturies nun ye como la imaxe que se tien nel ideariu popular d’España”. O lo que ye lo mesmo: diz d’ella que nun cumple los tópicos sobro lo que ye España que pueden tenese nel estranxeru. El diariu aprofia que n’Asturies “nun hai bailadores, nin paella, nin el calor abrasador del Mediterráneu”.

Xixón ye xuna de les ciudaes más valoraes según el diariu. Torca_hai / ISTOCK

Pa ellos, l’encantu d’Asturies anicia en “los sos espectaculares paisaxes, los sos cantiles, sableres, edificios históricos y pueblos costeros”. Pero, llueñe de xeneralidaes, definen a Uviéu como un llugar apináu d’elegancia del qu’emponderen “el so encantador barriu medieval, les sos ilesies, los sos palacios y los sos múltiples museos gratuitos”. De Xixón falen como xuna ciudá dafechu moderna y contemporanea, y tamién destaquen el centru medieval d’Avilés.

 


Vista de la catedral d’Uviéu. LucVi / ISTOCK

Para Telegraph los puntos de referencia d’Asturies, sicasí, son el centru d’arte de Pedrete Bustillo, Cuadonga, la Catedral d’Uviéu, Santa María del Narancu y San Miguel de Lliño.

Asturies, guapura en color pastel

Tamién empondera los sos pueblos de mariña, nel que nun podía falta-yos el bellu, representativu n’inconfundible Cuideiru del que destaquen “el so espectacular y maraviyosa redolada visual qu’ufierten les sos cases color pastel que pinten el paisaxe y les sos sableres”. Tamién remarquen la preciosa Sablera del Silenciu, xuna de les zones costeres de mayor guapura de la zona.

Sablera del Silenciu, Asturies. IMAG3S / ISTOCK

Siguiendo pola mariña desfixéronse n’afalagos escontra la mariña que crucia de Villaviciosa a Ribesella, na que destaquen “la sablera La Griega”, y Llastres onde destaquen, sosprendentemente, “que fuera l’escenariu de series como’l Doctor Mateo”, que tien xuna versión a la inglesa.

Tampoco s’escaecieron de Llanes, na que se debe visitar la Sablera de Torimbia”. Xuna sablera catalogada como xuna de les más belles d’España según cientos y cientos de rankings.


Cangues d’Onís, Asturies | MarquesPhotography / ISTOCK

Del interior d’Asturies encamienten, na midida de lo posible, afayalo andando pelos sos cientos de caminos. Nun ye d’estrañar pos el diariu maraviyase con “los Picos d’Europa y Cangues d’Onís”, nel que destaquen “la so fauna y los osos pardos”.

De xacíu nun podía faltar la gastronomía. Y ye que, pa ellos, al visitar la rexón tenemos de probar “les amasueles, el tosquile, les andariques, la fabada, el cachopu y, sobremanera, el quesu cabrales”, xuna variedá qu’aprofien sobro toles demás. De xacíu, y como nun podía ser d’otra forma, encamienten a los sos llectores tomase xuna bona sidra.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *