Publicado en Restaurantes

Cachopu d’un metro que se sirve en Mesón La Comtienda, n’Uviéu.

Un metro y más de trés quilos: asina ye’l cachopu que sirve un chigre d’Uviéu. Cachopu d’un metro que se sirve en Mesón La Comtienda, n’Uviéu. Cachopu d’un metro que se sirve en Mesón La Comtienda, n’Uviéu.  L’establecimientu ye especialista nesti platu típicu asturianu y yá trabaya para consiguir un récord Guinness

Unu de los platos típicos asturianos que nin siquier precisa carta de presentación ye’l cachopu. Na mayoría de restoranes y cases de comíes de la rexón, inclusive de fora de les nueses fronteres, atópase esta ellaboración senciello y contundente a partes iguales. Nun tien una receta única, cuidao que los filetes de xata pueden dir rellenos de tantos ingredientes como nos vengan a la cabeza. Tampoco hai un tamañu estándar. Sicasí, por que cuatro persones con «muncha fame» puedan tastiar esti manxar que’l so orixe ye de lo más peculiar, el Mesón La Comtienda, d’Uviéu, dende va unes selmanes ufierta un cachopu de nada más y nada menos que un metro.

Rellenu de xamón serranu y quesu, puede llancáse-y el diente nel so local allugáu na plaza de Pedro Miñor. «Sacamos a la vienta’l tradicional porque a la fin ye’l que más reclama la xente, pero puede faese a gustu del consumidor», señala’l so propietariu Joaquín Trigueros, antes d’apuntar que nun fai falta encargar esti enorme cachopu con antelación, cuidao que se fai al momentu y sobre la marcha». Lo cierto ye qu’en Mesón La Comtienda son especialistes nesti platu típicu asturianu y cunten con alredor de 15 variedaes, que van dende los más clasicos hasta l’ellaboráu con compangu o picadiellu, inclusive con xalapeños. Por tanto, danos igual faelo d’una manera o otra», reconoz Bruno Ruiz, encargáu del establecimientu.

El cachopu d’un metro faise a gustu del consumidor y va acompañáu de pataques y pimientos. Dependiendo de los ingredientes que lleve, el cachopu que se sirve sobre un gran tableru de madera con unes pataques frites y unos pimientos puede llegar a pesar los trés quilos. «Solo’l pequeñu pesa 600, asina qu’echa cuentes», resalta Ignacio Sordu, xefe de cocina y artífiz d’esti monumental platu. Una ellaboración que ta pensada pa enllenar l’estómagu de cuatro individuos. «A lo menos pueden comer trés persones y yá tienen que tener muncha fame», destaca Joaquín Trigueros. «Si piden dalgún entrante delantre pos algamaría pa cinco o inclusive seis», apunta Bruno Ruiz, quien sorraya que «ye ideal pa compartir ente familiares y amigos».

Por esi motivu foi pol que nació esti cachopometro, bautizáu asina pol establecimientu. «Como equí cerca tenemos l’estadiu Carlos Tartiere, onde xuega l’Uviéu, pola fin de selmana siempres tenemos grupos de xente que piden comida pa compartir. Entós, dientro de nueses munches xuntes nes que proponemos coses p’anovar y sosprender a los nuesos veceros, asocediónos esta idea, la de crear un cachopu que pudiera partise ente un mayor númberu de persones. Amás, esto ye daqué fora de lo habitual y enriba ye bien vistosu», asegura Bruno Ruiz.

Un sortéu pa celebrar l’acoyida

Desque lo punxeron a la vienta, l’acoyida ta siendo «bien bona». «Tolos veceros que vienen lo tán pidiendo. Si tenemos amás en cuenta’l restu de cachopos que tenemos, podríamos dicir qu’el 80% de los comensales pide dalgunu d’ellos», resalta l’encargáu de Mesón. Pa celebrar l’acoyimientu per parte de los consumidores y estimar coles mesmes l’enfotu, dende l’establecimientu tán llevando a cabu al traviés de les redes sociales un sortéu d’un cachopometro. «Convidámosvos a una pola cara», reza la publicación na que s’establecen les bases del mesmu.

Anque nun fai nin un mes qu’esti «enorme» platu salió a la vienta, «yá tamos trabayando n’otra llocura: consiguir el récord Guinness del mayor cachopu del mundu», confiesa’l cocineru. Tenemos ganes, porque estes llocures dásenos abondo bien», señala’l propietariu del establecimientu. «A la fin, nun ye abrir la puerta del local y atender a la xente, sinón crear coses nueves y que gusten», apunta l’encargáu.

Cocina tradicional asturiana con toques vanguardistes

Ye por ello que, aparte del cachopu, Mesón La Comtienda cunta con delles especialidaes, ente les que destaquen los arroces, la fabada o’l pote asturianu. Amás, «tolos meses» incorporen a la carta nuevos platos p’anovar la mesma y «intentar siguir los enclinos que gusten a la xente». Y, por si fora poco, cuenta con un menú del día y, dependiendo de la temporada, realicen ellaboraciones en función de los productos qu’haya en diches feches. De la mesma manera, «procuramos tener cinco o seis variedaes de tapes por que los veceros acompañen les sos consumiciones».

Los arroces son otra de les especialidaes de Mesón La Comtienda.

«La nuesa cocina ye tradicional y casera al 100 %, anque ye verdá que-y intentamos dar esi toque personal nuesu y tamién modernu», destaca Joaquín Trigueros. Nesti puntu l’encargáu del establecimientu recuerda que «nun cerramos nengún día en nengún de los dos locales». «Na cai Manuel Pedregal el serviciu de cocina ye ininterrumpíu de llunes a domingu y equí, en Miñor, seríen los vienres, sábados y domingos», detalla.

Sobro Mesón La Comtienda

Esti restorán uvieín abrió les sos puertes nel añu 2014 y fíxolo nel local asitiáu na actual Ruta de los Vinos, na cai Manuel Pedregal. «Como tenemos La Competencia, surdió la idea d’ufiertar otru tipu de comida de la que davezu sirvimos na pizzería», detalla Joaquín Trigueros, antes de señalar que col tiempu decidió espandir el negociu hasta la plaza Pedro Miñor, cola apertura del local onde yá lleven cinco años d’actividá.

En tou esti tiempu Mesón consolidóse como unu de los meyores restoranes d’Uviéu y la so cartera de veceros nun dexa de crecer. «Equí mientres la selmana vien prácticamente la mesma xente, que son yá habituales, amás de los que vienen ver al Real Uviéu. Quiciabes na Ruta de los Vinos, al tar el local nel centru, nun sitiu nel cual muévense munches más persones, el perfil varia. Pero bonu, en dambos sitios hai bien bon ambiente.

Una amplia variedá de veceros, gracies a los cualos el restorán uvieín consiguió sortear la crisis sanitaria, amás de faer frente a la xubida de les materies primes. «La pandemia foi un golpe bien duru», confiesa Trigueros, a lo que Ruiz respuende que «entá asina nun perdimos l’ánimu». «Trabayamos enforma’l serviciu a casa y consiguimos aguantar coles terraces. Y la verdá ye que cuando recuperamos la normalidá la xente volvió», señala l’hosteleru.

«A lo último equí somos un gran equipu, una gran familia qu’esperamos siguir sumando munchos más años», resalta l’encargáu de Mesón. Nesti puntu, el propietariu del negociu asegura que «la idea ye siguir trabayando nesta mesma llínea y non podemos quexar. Tuvimos una acoyida bien bona y a la fin son 10 años que respuenden por que yá estamos asentaos.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *