Publicado en Curiosidaes, Tresportes

Asina ye l’espectacular coche eléctricu volador que yá acepta pidíos

Para fuxir de los atascos. Llámase Aska y la so autonomía nel aire ye de 400 kilómetros.

Fai un par d’años, la startup NFT, que comparte oríxenes estadounidenses ya israelinos, anunció los sos planes para construyir un automóvil volador con unes proporciones similares a les d’un SUV grande y que pudiera desapegar emplegando un sistema de nales retráctiles. Con éses, esta alternativa bautizada como Aska, que significa daqué según páxaru volador en xaponés, yá evolucionó hasta’l puntu de qu’acepta pidíos.

Esti espectacular vehículu ufierta a los usuarios la llibertá d’escoyer si viaxen per carretera o pel aire. L’Aska dispon de cuatro places y tien la capacidá de desapegar y aterrizar de dos maneres distintes. Y ye que dexa faelo tantu al estilu d’un helicópteru, de forma vertical, como al estilu d’un avión, siguiendo la fórmula conocida como despegue y aterrizaxe curtios (esto ye, rodando unos metros antes y dempués d’amiyar).

Cabo señalar que ta basáu nun diseñu aerodinámicu que-y apurre una esperiencia de conducción na carretera como la d’un automóvil convencional pero que ye capaz amás de volar de forma segura y eficiente.

Compautu p’asfaltu Mide 6 metros de llongura en posición de carretera y el so valumbu ye de 12,2 m coles nales estendíes, llistu pa volar

El vehículu mide 6 metros de llongura en posición de circulación per carretera y el so valumbu ye de 12,20 metros coles nales estendíes. Hai que tener en cuenta qu’el Aska ta impulsáu por motores eléctricos y que tien una autonomía de vuelu averada de 400 kilómetros según una velocidá máxima nel aire de 240 km/h.

Esti ye’l primer coche volador homologau pa circular per Europa. En superando tou un siguíu de pruebes y de requisitos, tanto mecánicos como de conducción, el modelu yá ye aptu pa circular per carretera. Tamién tien de sorrayase qu’el Aska cuenta, pa llograr un rangu estendíu solo en casu de que sía necesariu, con xeneradores que funcionen con gasolina capaz de cargar les bateríes mientres vuela.

La impresionante alternativa de movilidá ta fornida con seis bateríes y la so estructura ta concebida por que pueda recibir y soportar nel futuru distintos fontes d’enerxía pal rangu estendíu, ente elles l’hidróxenu.

Movilidá versátil. L’Aska ye capaz de desapegar y aterrizar de dos formes distintes, tanto al estilu d’un helicópteru como al d’un avión.

Como yera d’esperar, el fechu de tener un coche capaz de llevantar el vuelu nun va tener un costu precisamente algamadizu. Y ye que la compañía yá acepta pidíos pa una versión personalizada de llanzamientu por un importe que ronda los 650.000 euros. Pa consiguila, la compañía esixe un depósitu de daqué más de 4.000 euros.

Pa los primeres n’acutar l’Aska, el preciu va incluyir los gastos pa consiguir la pertinente llicencia de pilotu aéreu, obviamente imprescindible pa ponese a los mandos d’esti coche volador. Magar les reserves yá tán en marcha, los futuros propietarios tendrán de tener daqué de paciencia, pos ta previstu que les primeres unidaes apurriranse en 2026.

Tal que aseguró Maki Kaplinsky, cofundadora y presidenta de NFT, «pa construyir una sociedá meyor y una economía meyor precisamos meyores soluciones de tresporte, y los coches voladores van formar parte d’esa ecuación». Si quies ver cómo’l Aska esplega les sos nales y alza el vuelu, puedes echar una güeyada al vídeu qu’acompaña a esti artículu.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

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