Publicado en Baile, BIC: Bien d'Interés Cultural

Van declarar BIC la danza tradicional asturiana

El Principáu d’Asturies empecipia’l procesu para declarar bien d’interés cultural la danza tradicional asturiana. La conseyera Vanessa Gutiérrez anuncia qu’el so departamentu va impulsar, amás, la protección de les mazcaraes d’iviernu y del teatru costumbrista.

La danza prima ye’l gran baille popular d’Asturies, un Patrimonio Cultural Inmaterial. Xuntu col “Corrri-corri” y el pericote” ye la danza ancestral de los asturianos.

Pero asitiase nun ámbitu xeográficu bien delimitado, “la danza” executase en prácticamente tol territoriu de la nuesa rexón, quiciabes con esceición d’una pequena franxa al accidente, casi atestando con Galicia.

Nun ye d’estrañar pos que, teniendo en cuenta la so llonxevidá nel tiempu y l’ampliu marcu xeográficu nel que se desenvuelve, anguaño llegara a nós n’una gran variedá de formes, tantu na so execución como en cantares que la acompañen.


La consejera ha anunciado, además, que se propondrá próximamente al Consejo de Patrimonio la declaración de BIC del teatro costumbrista y la intención de su departamento de promover el expediente de máxima protección del patrimonio cultural para les mazcaraes d’iviernu. Bajo esta denominación se encuadran diferentes ritos festivos de origen pagano, también llamados aguilandos, que se celebran tradicionalmente en Asturias con la llegada del invierno, especialmente en fechas como Nochebuena, Navidad, Año Nuevo y Reyes. Actualmente perviven mazcaraes como Los Aguilandeiros de San Xuan de Villapañada (Grau), Los Aguilanderos de La Puela Ayande; Los Guilandeiros de Tinéu, Os Aguilandeiros de Xedré (Cangas del Narcea), Os Reises de Tormaleo (Ibias), Os Reises del Valledor (Ayande), el Guirria de San Xuan/San Juan de Beleño (Ponga) y los Sidros y Comedies de Valdesoto en Siero. Hasta el momento, solo estos últimos cuentan con la declaración de BIC desde 2017.


La Ley de Patrimonio Histórico Español de 1985 recoge la protección del patrimonio histórico y de relevancia en la sociedad y, por ello, aquellos bienes que por su relevancia social, histórica o su singularidad se consideren de protección, reciben esta declaración de Bien de Interés Cultural (BIC). Además, el BIC es la máxima distinción que se otorga a un bien a nivel nacional.

En el caso de que se trate de un bien inmueble, la administración difundirá a la sociedad su condición de BIC de manera pública para darlo a conocer. Pueden ser BIC de carácter inmueble los monumentos históricos, los conjuntos históricos, los jardines históricos, los sitios históricos o las zonas arqueológicas. Tras la declaración BIC, el bien pasa a tener medidas especiales en materia de protección para su conservación, entre otras. De esta manera, un BIC pasa a ser formalmente patrimonio de la sociedad y de la riqueza cultural del Estado.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *