Publicado en Horru

Villaviciosa, tierra d’horros

Plaza de la parroquia de Sietes, donde se ubica la Casa L’Horru.
Reproducción de A. G.-O.

Villaviciosa convierte los sos más de dos mil horros y paneres nun recursu turísticu amestáu a la etnografía. La construcción más antigua data de 1505 y alcuéntrase na parroquia d’El Bustiu.

Villaviciosa ye tierra d’horros. De pegollos, lliños y sobigaños. El conceyu alluga nes sos parroquies abargana de 2.400 construcciones d’esta tipoloxía. Tou un patrimoniu etnográficu que destaca, amás, por tener un estilu propiu. Unu de los más antiguos d’Asturies.

La construcción más antigua data de 1505 y ta asitiada na parroquia d’El Bustiu. Solo dos años dempués dátase l’horru de Casa Paco, de Piedrafita, que foi restauráu pola Conseyería de Cultura del Principáu al traviés d’un plan especial en 1997. Nun foi l’únicu. El conceyu puede presumir de ser unu de los que más horros y paneres alluga, pero tamién del bonu caltenimientu de los mesmos. Munchos d’ellos siguen siendo utilizaos polos sos propietarios, anque los usos camudaron. “Agora utilícense más como trasteru”, indica Robeca Mexada, de la Fundación Cardín.

El denomináu «Estilu Villaviciosa» destaca pola so decoración nos lliños, que dacuando puede estendese a colondres y sobrelliños, y que puede ser tallada o pintada. Les formes, na so mayoría xeométriques, beben de les ilesies romániques de la zona, qu’inspiraron a los artesanos madereros a la de realizar los sos trabayos. Pueden vese escayos de pexe, semicírculos, rosetes…En delles ocasiones, inclusive, animales.

Son detalles que pueden pasar desapercibíos a la primer vista y que la Fundación Cardín lleva años enseñando a apreciar al traviés del bus etnográficu que pon en marcha cada branu. Xuna actividá pionera na rexón y qu’atrai cada vez a más turistes, ocupándose en munchos casos les places selmanes antes de cada salida.

“Ye necesariu poner en valor la etnografía asturiana, que se reconoza la importancia que tienen los horros y paneres, especialmente en Villaviciosa. Por eso’l bus etnográficu ye tan importante”, afirma Meana, quien exerz de guía de la ruta. El percorríu parte de la see de la fundación para siguir por Fuentes, Sietes y Piedrafita.

Mientres l’actividá espliquen les partes principales ya importantes de cada horru, les diferencies entre horros y paneres, los distintos estilos dientro del propiu de Villaviciosa y xuna curtia hestoria d’esti singular elementu nel paisaxe asturiano. Amás, apurri a cada visitante xuna pequena guía informativa.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *