Publicado en NATURA

Robecos en Picos d’Europa

El robecu, un mamíferu que tien un millón d’años. El robecu ta presente en delles de les principales cadenes montascoses d’Europa. Ye un bóvidu esbeltu y nómada con dos característicos cuernos con forma de gabitu y color negru. Pasa los iviernos nos montes ente qu’en primavera xube al monte.

Ye un bovín de pequeñu tamañu y espodada paecencia a la cabra montés. Perteneciente a la subfamilia Caprinae, esta especie considérase la más recién ente los mamíferos europeos con una antigüedá d’un millón d’años. Dicen que ye recién el robecu, pero vio nevar nel monte muncho primero que nós.

Son característicos los sos dos cuernos con forma de gabitu y color negru. Amás, el robecu tien xunas pezuñes con almadines centrales que-y dexa movese con facilidá y unos güeyos que-yos dexa tomar los 360 graos de radio visual. El llargor del so cuerpu n’apondere exemplares adultos pueden algamar los 130 cm.

Nesti sentíu, cabo destacar que’l tamañu de los machos ye mayor qu’el de les femes y lo mesmo asocede cola cornamenta, de mayor llargor nos primeres. Anque podría dicise que presenten un dimorfismu sexual poco acentuáu. Pel hibiernu tien una pelame color negru claru con zones blanques ente que pel branu ye más curtiu y de color pardu y mariellu.

¿Ónde vive’l robecu?

Esti bóvidu ta presente en delles de les principales cadenes montascoses d’Europa, como los Cárpatos, los Alpes, el Cáucaso, los Pirineos o’l Cordal Cantábricu. A lo qu’hai qu’añedir determinaes zones montascoses de los Balcanes, Eslovaquia y Turquía.

N’España hai dos subespecies: la pirenaica y la cantábrica. El robecu suel atopase en zones d’altu monte con altitúes cimeres a los 2000 metros.

Ye xuna especie nómada, pasa los iviernos nos montes ente qu’en primavera xuben al monte. Ye ellí onde paren les femes a un únicu rebequino que, xuna hora dempués de nacer, sigue a la so madre poles repises. Atopamos énte unu de los ungulaos de mayor actividá diurna, salvo na temporada braniza, cuando esta llindase a les primeres hores del día o una vegada empieza a anochar.

¿De qué s’alimenta y cómo se reproduz?

El robecu ye un animal social que busca camperes de monte en pequenos grupos, compuestos puramente por machos o femes coles sos críes. Complementa la so alimentación con gramínees y otres plantes herbales. Pel hibiernu los grupos tienden a esvalixase y fáense menos numberosos. Pela so parte, ente los sos principales depredadores atópense los osos pardos y los llobos. La fema emite un soníu característicu pa dar la voz d’alarma a la cabrada cuando se siente amenaciada.

Al respective de el so ciclu reproductivu, estos entren en celu a principios d’avientu. Nesa dómina los machos vuélvense más agresivos y el periodu de xestación enllargase mientres seis meses.

Los seres humanos son otra de les principales amenaces a les que s’enfrenta’l robecu. El rececho del robecu, esto ye, les práctiques cinexétiques rellacionaes con esta especie, ye consideráu por munchos como la modalidá reina na caza d’altu monte.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *