Publicado en Turismu, Uviéu

Uviéu, pura cercanía

Fonte: Viajar / El Periódico.com. Uviéu, pura cercanía

La capital d’Asturies, Orixe del Camín, multiplica la so ufierta d’actividá y esperiencies en gastronomía, cultura, deporte o naturaleza.

Uviéu encara la primavera y branu d’esti 2023 multiplicando actividá y recursos para l’esfrute d’uvieinos y turistes. Siempres, poques gracies, aprovechando unu de les traces más apreciaes por quien la visiten: la so cercanía. Cercanía, porque la ciudá destaca pola so redolada urbanu atentu y seguro, nel que tou ta a mano; y pola so centralidad na rexón, lo que fai posible estender les visites a la capital con escursiones a otros enclaves del Paraísu Natural. Estos son dalgunos de los planes y llugares que te aguarden na Vetusta ciudá d’Uviéu mientres les próximes selmanes:

Selmana Santa

Nesti próximu períodu vacacional de la Selmana Santa, ente’l 2 y el 9 d’abril, van salir a la cai hasta nueve procesiones coles que les confreríes recuperaron fai yá dos décades los sos tradicionales ritos. La celebración, amás, estiendese al ámbitu gastronómicu. Nos chigres, los Bocados del cofrade ufierten versiones de pinchos y tapes colos ingredientes propios de la estación ente que les confiteríes producen, al pie de los conocíos “carbayones” y “moscovites”, les figures de chocolate y les tartes que correspuenden a “el bollu” o “*pegarata”, que ye tradición equí que los padrinos regalen a los sos afiaos el domingu de Pascua.

Calendariu deportivu

El calendariu deportivu de la ciudá, que se nutre cada añu de nueves competiciones, inclúi nesos díes la “Uviéu Cup”, el tornéu internacional del fútbol base nél participen los integrantes d’hasta 390 equipos. Esta cita deportiva, qu’anguaño estrena les categoríes de fútbol femenino y “Genuine” pa xugadores con discapacidá intelectual, rexunta a mozos xugadores, pero tamién a les sos families y a miles d’aficionaos.

Uviéu, “Orixe del Camín”

Son tamién bien numberosos, cada vez más, los turistes que lleguen a Uviéu pa conocer la ciudá que ye l’Orixe del Camín”, el llugar onde nació la ruta xacobea, como sorraya la so marca turística. La Catedral ye’l puntu de partida del primer itinerariu cultural européu, que nació de la mano del rei Alfonso II, y a reclamos tan importantes como’l relicariu de la Cámara Santa, la basílica añede agora l’apertura de la so torre gótica y, con ello, la posibilidá d’esfrutar d’unes vistas úniques de too la redolada urbana.

A los pies de la Catedral, el cascu antiguu esplega xuna singular amiestu de llugares típicos y patrimoniu históricu y cultural. N’El Fontán ta’l mercáu colos meyores productos de la despensa asturiana; pela redolada, los xueves y sábados, hai mercadín y los domingos, el rastru. Y mui cerca, el Muséu de Belles Artes d’Asturies, el Muséu Arqueolóxicu o la see histórica de la Universidá. Cada fin de selmana, poles cais y places del cascu vieyu desfilen y actúen grupos folclóricos y bandes de gaites.

Nel paséu ente un llugar y otru, el viandante atópase un bon númberu de palacios barrocos, agora sedes oficiales de distintes instituciones, y a cuerpu de cai, dalgunes de les munches escultures –más d’un centenar dispuestes pela ciudá. Estes escultures son los llugares preferíos polos turistes pa sacase semeyes, pero tamién llugar d’alcuentru de los uvieinos. Un síntoma más de que lo qu’Uviéu ufierta al turista nun ye xuna impostura, sinón el so propiu vivir, xuna esperiencia d’autenticidá.

De xuru la escultura más fotografiada d’Uviéu sía la de “Mafalda”, nel Campu San Francisco. Esti pequeñu gran parque central d’Uviéu, con aire de xardín históricu y continuu trasiegu onde, celebra a finales de la primavera xuna fiesta local de gran enraigono, el Martes de Campu. Anguaño va ser el 30 mayu cuando grupos d’amigos y families xuninse pa comer el típicu “bollu preñau” a manera de picnic.

Feries y gastronomía
Antes, en redol a la fin de selmana del 20 y 21 de mayu, Uviéu entornar cola Feria y Fiesta de L’Ascensión, un gran homenaxe de la ciudá al campu, con reconocencia a quien caltienen los sos llabores na tierra y col ganáu, a los sos relevos xeneracionales y a los sos investigadores. Nes cais, esi homenaxe afigurase en puestos de vienta de productos autóctonos y llabores tradicionales d’Asturies. Dientro del estensu calendariu gastronómicu uvieín, L’Ascensión tien amás el so propiu menú típicu: menestra de temporada, carne gobernada y tarta de cereces.

Anque si de gastronomía trátase, xuna de les celebraciones más populares ye la “Preba” del Bulevar de la Sidra, qu’anguaño se celebra’l 4 de xunu y que rexunta a miles de persones na cai Gascona. Na “Preba” vendese a los asistentes un tique en cuenta de un pañuelu festero, un vasu de sidra y xuna papeleta de votación pa la cata popular que se realiza en paralelu al concursu profesional. Miles de persones participen nesta popular prueba de la primer sidra de la temporada.

Cultura y Patrimoniu

Cultura y Patrimoniu xunise nos monumentos prerrománicos d’Uviéu, testimoniu del poder del Reinu d’Asturies na dómina altomedieval y reconocíos pola UNESCO pol so valor escepcional como Patrimoniu de la Humanidá. Unu d’estos monumentos ye la ilesia de Santullano, abargana del campus d’Humanidaes del Milán, con una sorprendente decoración de frescos nel so interior que recuerden a les pintures pompeyanes. Pero los edificios d’esta dómina que más visites conciten son los asitiaos nel Naranco, el monte vecín al cascu urbanu d’Uviéu. Son dos monumentos construyíos a mediaos del sieglu IX, distantes solu unos pocos metros xuno d’otru. En Santa María, los arcos del so balcón oriental, que tantos turistes inmortalicen colos sos cámares, son dende va años el símbolu de promoción del Turismu d’Asturies.

Uviéu verde y sostenible

La visita a estes ayalgues patrimoniales bien puede conxugase con paseos por tola redolada del Naranco, con trayectos recuperaos pa los amantes del senderismo a escasos minutos del centru de la ciudá. Son paseos qu’utilicen los mesmos uvieinos y que se suman a otros yá clásicos como la Pista Finlandesa, tamién nel Naranco, o la Sienda Verde, que parte del Parque d’Iviernu y llega hasta la Villa termal de Les Caldes. Nes sos proximidaes ta’l campu municipal de golf, anguaño con una promoción especial (“Uviéu, dream & swing”) venceyada a estancies hoteleres.

Amás, por que los visitantes nun se pierdan nada y col enfotu d’enfusase na sostenibilidá, Uviéu estrenó l’añu pasáu un bus turísticu que facilita la movilidá del visitante, y ufierta xuna App con guíes gratuites y en trés idiomes nel proyectu “Uviéu en tu móvil”.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *