Publicado en Sin categoría

Nel verdaderu calendariu nel mundu rural asturianu l’añu acaba’l 31 d’ochobre coincidiendo col Samahin celta

El verdaderu calendariu nel mundu rural asturianu ye’l d’orixe paganu, nel que l’añu acaba’l 31 d’ochobre coincidiendo col Samahin celta.

El calendariu occidental actual sofítase na tradición católica y afita’l fin d’añu’l 31 d’avientu. Sicasí, nos pueblos d’Asturies la xente más vieyo tovía caltién una cosmovisión mui asemeyada a la de los sos antepasaos, con una manera d’atalantar y una forma de vivir que s’inxerten no que güei llamamos cultura tradicional asturiana, una cultura fundamentalmente rural que se caltuvo cuasi intauta a lo llargo’l tiempu… y eso inclúi un calendariu distintu.

Sí, magar qu’esa tradición católica vieno imponiéndose dende sieglos, en munchos casos a la fuercia, el verdaderu calendariu nel mundu rural asturianu ye’l d’orixe paganu, nel que l’añu acaba’l 31 d’ochobre coincidiendo col Samahin celta, festividá que foi cristianizada como Día de Tolos Santos o Difuntos (en realidá son dos díes estremaos) y tresformada tamién nel Halloween.

El ganáu yá se baxó del monte, acabó la temporada de collecha y tamos pañando los últimos frutos qu’apurren los árboles… porque la tierra vuélvese ermo. Los díes mengüen y les nueches medren… salimos del tiempu de la lluz y entramos nel de la escuridá. Esto ye, polo menos, lo que tovía “respiro” cuando salgo a caleyar pelos pueblos d’Asturies: qu’esi calendariu antiguu, muncho más vieyu que’l que mos rixe anguaño y qu’en realidá sólo val pa los que viven na ciudá, sigue vivu, sobre too ente la xente más vieyo, qu’al fin y al cabu ye la que tovía caltién el posu de la nuestra tradición, la esencia de lo que somos y de lo que dalgunos queremos siguir siendo. Asina que… ¡feliz añu nuevu!.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *