Publicado en Sin categoría

Güei ye xueves de Comadres na Pola Siero

Pola de Siero, preparada para celebrar -yos Comadres: «Una fiesta abierta a toos» «Queremos que tamién los de fora del conceyu vaigan a comadrar a La Pola», convida la Sociedá de Festexos.

Les Comadres: una fiesta alredor de la gastronomía, la tradición y la música, tollo concentráu na plaza cubierta de la localidá

La celebración en La Pola consiste en comadrar con amigos y familiares. Merendar el bollu preñau, acompañáu de sidra y tiempu tras tampoco faltaba una naranxa de postre. Na actualidá esta celebración derivó en meriendes más abondoses acompañaes de tortielles, embutíos, empanaes y tortiella de sardines salones.

La celebración de les fiestes foise afaciendo a los tiempos actuales y a iniciatives promovies dende la Sociedá de Festexos y el colectivu d’hosteleros. Asina, dellos años yera común entamar la fiesta na plaza cubierta na que s’asitiaben meses onde grupos d’amigos llevaben la merienda y acababa la fiesta con verbena. Los más nuevos axuntense nun prao, na redoma de La Pola, pa merendar colos compañeros del colexu. Nos últimos años tamién tien muncha atracción el vienres de comadrines.

Según detállase dende Festexos, la fiesta de les Comadres celebra’l xueves anterior al miércoles de ceniza. El so orixe nun ta claru y son delles les hipótesis que se plantegen al respeutu. La idea más coherente vien de Xunetu Caru Baroja qu’estudia l’orixe de la fiesta en distintos llugares d’España. Acomuña esta festividá a les Matronalia, festexos que celebraben les muyeres casaes en dómina romana. Una sociedá de marcáu calter patriarcal na qu’una vegada al añu celebraben les fiestes consagraes a Juno col nomatu de Matrona, protectora de les muyeres casaes.

Festexase durante les caliendes de marzu (primer lluna nueva de marzu nel calendariu romanu) en memoria de la terminación de la guerra ente sabinos y romanos. Les muyeres casaes concedíen a les sos sirvientes los mesmos privilexos que los sos homes concedíen a los esclavos nes saturnales. «Na edá media, la Ilesia vía con rocea estes celebraciones que celebraben inclusive los cristianos y dio-y un significáu distintu. Fixo camudar el conceutu de matrona pol de madrina, más acomuñáu al bautismu».

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *