Publicado en Sin categoría

Io Saturnalia! La festividá dedicá al Dios Saturno

Io Saturnalia!


⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
¡Felices saturnales! Esta festividá taba dedicada a Saturno, unu de los dioses más antiguos y veneraos de la relixosidá romana. Yera’l protector de les llantadera y los romanos pedíen-y que protexera los cultivos mientres el frío iviernu. La fiesta celebrábase con un sacrificiu nel Templu de Saturno, nel Foru Romanu, y una comida pública, siguíu pol intercambiu de regalos, continuu festexu, y un ambiente d’antroxu nel que se producía una relaxación de les normes sociales.

Esta fiesta yera tan apreciada pol pueblu, que de forma non oficial festexabase a lo llargo de siete díes, del 17 al 23 d’avientu. Yera una especie de Navidá y antroxu coles mesmes.

  • Fonte:
  • Saturnales: wiki /

Io Saturnalia! Ave Sol Invictus! ¡Feliz Navidá!


⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Esta fiesta celebrábase güei al ser el momentu nel que terminaben los llabores nel campu y los llabradores podíenn, a lo último folgar. El so orixe ye, por tanto, propiu d’una sociedá agrícola como la romana y nada tien que ver col solsticiu d’iviernu o cola navidá.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Col pasu del tiempu, les saturnalia fueron camudando hasta convertise n’una festividá de contrastes na que los esclavos yeren sirvíos polos sos amos, había llacuaes/comides, la xente vestíase de formes estravagantes, amigos y families facíense regalos ente ellos y alendábase felicidá perdayuri. Pa munchos romanos este yera’l meyor día de too l’añu.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Na segunda imaxe apaez el dios Saturno col focete na mano y cola toga cubriendo la cabeza pa resaltar la so carácter sagráu.

Nes fiestes Saturnales, decorábense les cases con plantes y encendíense veles para celebrar la nueva venida de la lluz. Los romanos amigos y familiares, faíense regalos (nun principiu, recordando a antiguos rituales, veles o figurillas de barru) como los que se faen na fiesta de la Navidá. Estes fiestes taben dirixíes por un sacerdote, que camudaba según el dios al que se-y daba cultu.

Les Saturnales (o Saturnalia en llatín) yeren unes festividaes romanes que se celebraben n’honor al dios Saturno. La fiesta #facer nel Templu de *Saturno y el Foru Romanu, onde los asistentes participaben de llacuaes, festexos ya intercambiu de regalos.

Suena bien paecíu a la Navidá, pero la Saturnalia celebrábase de manera bien distinta a la fiesta actual.

La Saturnalia anicióse como un festival nel que los granxeros aclamaben el final de la temporada de collecha de seronda. Les primeres cellebrábense del 17 al 23 d’avientu, díes nos que los romanos decoraben les sos cases con plantes y con veles mientres o durante siete díes.

La Saturnalia tamién se caracterizaba pola desobediencia de normes sociales. Catulo, el poeta romanu, describiola como “el meyor de los díes”, pos se caracterizaba pola bayura de comida, bebida y tolos escesos d’esa dómina. Yera una especie de Navidá y antroxu coles mesmes.


La celebración más antigua y universal siempre ha estado centrada en el solsticio de invierno, un término astronómico que se refiere a la posición del sol. A mediados de diciembre, los días son muy cortos (en el Hemisferio Norte) y, después del solsticio, empiezan a alargarse de nuevo. En la antigüedad, imaginaban que el sol se hacía viejo, hasta morir, y que después nacía un niño Sol.

En el antiguo Imperio Romano, la fiesta del solsticio era el acontecimiento social más importante del año y se llamaba Festival de Saturnalia en honor a Saturno, el dios de la agricultura y las cosechas. El Sol Invencible (Sol Invictis) era otro de los dioses favoritos, cuyo nacimiento se celebraba el 25 de diciembre.

Cuando las tareas en el campo se terminaban y llegaba la noche más larga, los romanos se relajaban, colgaban la toga en el armario, se vestían de forma informal y se olvidaban por unos días de las reglas que les oprimían durante el resto del año. Todo empezaba en el templo de Saturno, con un estupendo banquete (lectisternium) y al grito multitudinario de “Io, Saturnalia”.

os romanos salían a la calle a bailar y cantar con guirnaldas en el pelo, portando velas encendidas en largas procesiones. La Saturnalia era una ocasión para visitar a los amigos y parientes e intercambiar regalos.

Excesos con la comida y bebida

Se cerraban las escuelas, los tribunales y las tiendas, se paraban las guerras, se liberaba a los esclavos, y los romanos cometían todo tipo de excesos con la bebida y la comida.

Era la fiesta de la libertad y la desinhibición, y se organizaban juegos, bacanales, bailes de máscaras y espectáculos desenfrenados que estaban prohibidos el resto del año. Los cristianos utilizaban el término saturnalia cuando querían decir orgía.

Las fiestas de Saturnalia comenzaban el 17 de diciembre y su duración varió a lo largo de los años. Cada vez era más larga, como ocurre ahora con la Navidad. Al principio, era un día. A finales del siglo I, duraban una semana. Hubo intentos de acortar las fiestas por parte del Emperador Augusto, pero también hubo quien propuso que se alargaran hasta finales de enero.

El nacimiento del Sol Invencible

Al final de la Saturnalia, el 25 de diciembre, se celebraba el nacimiento del Sol —Natalis Solis Invictis (nacimiento del sol invencible)— personificado en el dios Mitra. Aunque el culto a Mitra tenía orígenes persas, se convirtió en la religión dominante en Roma, especialmente entre los soldados.

Después del día 25, empezaba el festival de Sigillaria, dedicado, sobre todo, a hacer regalos a los niños: anillos, muñecos de terracota, sellos, tablas de escritura, dados, pequeños objetos, monedas, y, ¡bolsas llenas de canicas! Hay muchos bajorrelieves y documentos que reflejan a los niños romanos jugando a las canicas durante la Saturnalia.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *